Společnost Kia Motors na letošním ženevském autosalonu odhaluje čtyři nové modely. Nový sportovní sedan Kia Stinger se šikmou splývavou zádí se v evropské premiéře ukáže po boku zbrusu nového městského modelu Kia Picanto. Na autosalonu se zároveň poprvé představují další dva nové modely Kia s vyspělou technologií pohonu – crossover Niro Plug-in Hybrid a Optima Sportswagon Plug-in Hybrid.
V Ženevě mohou zájemci spatřit evropskou specifikaci nového modelu Kia Stinger v návaznosti na světovou premiéru tohoto vozu na mezinárodním autosalonu NAIAS 2017 v Detroitu. Ve všech fázích designu a konstrukčního návrhu modelu Stinger bylo cílem stvořit dokonalé gran turismo.
V Evropě se bude Stinger nabízet se třemi různými motory: přeplňovaným benzínovým motorem 2,0 litru (výkon 255 k, nejvyšší točivý moment 353 Nm), turbo-dieselem 2,2 litru (200 k, 440 Nm), resp. dvojitě přeplňovaným agregátem 3,3 litru V6. Motor 3,3 litru nabídne nejvyšší výkon 370 koní a točivý moment 510 Nm. Díky zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,1 sekundy se tak tento model stává nejvýkonnějším sériovým modelem Kia v historii.
Zákazníci budou moci volit mezi pohonem zadních nebo všech kol. K dispozici bude i řada systémů aktivní bezpečnosti DRiVE WISE, elektronicky nastavitelný podvozek DSDC (Dynamic Stability Damping Control) a volič jízdních režimů Drive Mode Select s pěti různými nastaveními. Šest let poté, co Kia odhalila svoji studii GT Concept, se Stinger konečně dostává do sériové výroby a koncem roku 2017 vstoupí na evropský trh.
Ve světové premiéře se v Ženevě odhaluje nová Kia Picanto. Vůz je výsledkem spolupráce návrhářských studií Kia v korejském Namyangu a německém Frankfurtu. Poprvé je k dispozici i specifikace GT-Line, inspirovaná sportovnějším vzezřením výkonnějších modelů.
Kabina modelu zaujme ‘plovoucím’ dotykovým displejem palubního infotainmentu o úhlopříčce 7″. Z nových palubních technologií a funkcí konektivity jde o podporu systémů Android Auto a Apple CarPlay nebo funkci bezdrátového dobíjení pro smartphony.
Picanto disponuje větší kabinou než většina konkurentů, a navíc největším zavazadelníkem ze všech vozů v automobilovém segmentu A (minivozy): 255 litrů. Za lepšími parametry bezpečnosti stojí dvojnásobně vyšší podíl pokrokové vysokopevnostní oceli (AHSS) oproti odcházejícímu modelu. Picanto je v dané třídě prvním vozem, který nabízí nezávislý systém nouzového brzdění.
Již od zahájení prodejů ve druhém letošním čtvrtletí se bude nové Picanto nabízet s benzínovými motory 1,0 a 1,25 litru, jejichž emise CO2 začínají na úrovni 89 g/km. V posledním čtvrtletí roku 2017 bude Kia tento nový model dodávat i s novým přeplňovaným benzínovým motorem 1,0 litru s přímým vstřikováním paliva a výkonem 100 koní.
Niro Plug-in Hybrid spojuje všestrannost crossoveru s maximální hospodárností provozu vyplývající z nového vyspělého pohonu typu plug-in hybrid. Niro bude těžit ze dvou klíčových trendů: rostoucích prodejů vozů s pohonem plug-in hybrid (podle předpovědí by se koncem roku 2023 mělo prodávat více než 600 tis. vozů ročně) a rostoucího zájmu zákazníků o kompaktní crossovery.
Niro Plug-in Hybrid se na evropských trzích začne prodávat v průběhu třetího letošního čtvrtletí. Nabídne hospodárný motor 1,6 litru GDI (zkr. Gasoline Direct Injection) a lithium-iontovou polymerovou baterii o kapacitě 8,9 kWh. Tento přírůstek do stáje hybridních crossoverů Kia nabízí podstatně nižší emise než klasický Niro hybrid – konstruktéři by rádi dosáhli emisí CO2 pod úrovní 30 g/km a dojezd čistě na elektřinu bez výfukových emisí přes 55 kilometrů.
Zástavba plug-in hybridního ústrojí má jen minimální dopady na vnitřní uspořádání a všestrannost modelu Niro – vysokokapacitní bateriový modul se nachází pod podlahou zavazadelníku (o objemu 324 litrů dle metodiky VDA) a za zadní lavicí. Prostor pro posádku zůstává zcela beze změny. Na přání dodávaný paket závěsného zařízení umožňuje tažení brzděných přívěsů o hmotnosti až 1300 kg.
Niro Plug-in Hybrid využívá technologii rekuperačního brzdění ke zpětnému získávání kinetické energie a dobíjení bateriového modulu při jízdě setrvačností nebo brzdění. Nový asistenční systém na podporu hospodárné jízdy (Eco DAS) zase pomáhá řidiči inteligentními radami, jak jet za aktuálních podmínek co hospodárněji. Součástí systému Eco DAS je tzv. pomocník pro jízdu setrvačností (CGC) a systém prediktivního hospodaření s energiemi (PEC). Cílem obou těchto technologií je co nejvíce omezit spotřebu paliva informováním řidiče o tom, kdy jet setrvačností a kdy brzdit, s využitím nebo ukládáním elektrické energie v závislosti na zvlnění krajiny ve směru jízdy. Na dotykovém displeji systému palubního infotainmentu se zobrazuje úroveň nabití baterie a rozmístění nejbližších dobíjecích stanic.
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid se v Evropě začne prodávat ve třetím letošním čtvrtletí. Spojuje všestrannost karoserie kombi klasického modelu Optima Sportswagon s mimořádně hospodárným hnacím ústrojím sedanu Optima Plug-in Hybrid, které se představilo ve 3. čtvrtletí roku 2016. Nový model, určený výhradně pro evropské trhy, nabízí praktický zavazadelník o objemu 440 litrů (podle metodiky VDA) – to je o 133 litrů více než sedan Optima Plug-in Hybrid.
Hnací ústrojí je kombinací hospodárného benzínového čtyřválce 2,0 litru ‘Nu’ GDI, elektromotoru o výkonu 50 kW a lithium-iontové polymerové baterie o kapacitě 11,26 kWh. Model Optima Sportswagon Plug-in Hybrid s celkovým výkonem 205 koní a nejvyšším točivým momentem 375 Nm nabízí řidiči dojezd na elektřinu přes 60 kilometrů a emise CO2 na úrovni pouhých 34 g/km (v kombinovaném cyklu, cílová hodnota vývojářů).