Ford dnes zveřejnil informace o sedmi ze třinácti nových elektrifikovaných modelů, které plánuje uvést na trh v následujících pěti letech. Patří mezi ně hybridní verze legendárních amerických modelů F-150 a Mustang, ale také Transit Custom Plug-in Hybrid a plně elektrické SUV s předpokládaným dojezdem nejméně 300 mil (482 km) na jedno nabití.
Ford jde cestou elektrifikace svých nejúspěšnějších, velkosériově vyráběných užitkových modelů, SUV a sportovních vozů:
- Nové, plně elektrické malé SUV s plánovaným zahájením prodeje v roce 2020. Bude se prodávat v Severní Americe, Evropě i Asii. Dojezd na jedno nabití by měl činit více než 300 mil (482 km)
- Velkosériově vyráběný autonomní vůz určený pro komerční poskytovatele ride-sharingových služeb, zpočátku v Severní Americe. Tento hybridní model bude uveden na trh v roce 2021
- F-150 Hybrid – hybridní varianta nejprodávanějšího pick-upu. Od roku 2020 se bude prodávat v Severní Americe a na Středním Východě. Díky hybridnímu pohonu bude moci sloužit i jako mobilní generátor elektřiny
- Mustang Hybrid – nabídne výkon na úrovni motoru V8, ale s ještě vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách. Uveden na trh bude v roce 2020, nejprve v Severní Americe
- Transit Custom Plug-in Hybrid – od roku 2019 bude v prodeji v Evropě a umožní provozovatelům minimalizovat provozní náklady i v nejhustším městském provozu
- Dva nové policejní modely s hybridním pohonem (pro mimoevropské trhy)
Ford dále oznámil, že nové užitkové modely s hybridním pohonem budou prvními hybridy této značky, které namísto atmosféricky plněných motorů využijí jednotky EcoBoost. Společnost se bude také intenzivně věnovat rozvoji souvisejících služeb, jako je správa elektrických flotil, plánování tras nebo telematická řešení.
Strategie Fordu vychází z více než dvou dekád zkušeností. Letos zahájí Ford testování nové generace svého elektrického pohonu. V Evropě vyšle do provozu dodávky Transit Custom s plug-in hybridní technologií. V New Yorku a několika jiných amerických velkoměstech s extrémně silným provozem Ford již testuje flotilu dvaceti hybridních Transitů Connect. Ty stavějí na úspěších Fordu Escape Hybrid, který byl prvním hybridním taxi na světě, prvním hybridním SUV a zároveň prvním v Americe vyráběným hybridním automobilem. Mnohé jsou v provozu dodnes a mají najeto i více než 550 tisíc kilometrů s původními bateriemi.
Momentálně je Ford v Americe nejprodávanější značkou plug-in hybridů a druhou nejprodávanější v segmentu elektrifikovaných automobilů celkově.
Souběžně s vývojem nových produktů pracuje Ford na rozvoji služeb, které mohou usnadnit vlastnictví a provozování automobilů s elektrickým pohonem. Podepsal také memorandum o vzájemném porozumění s několika dalšími automobilkami, jehož cílem je vybudovat v Evropě síť rychlonabíjecích stanic. Firma zkoumá možnosti automatického bezdrátového dobíjení po zajetí na parkovací místo. Služba FordPass umožňuje zákazníkům rezervovat si nabíjecí místa na konkrétní čas.
Ford systematicky sleduje, jak majitelé používají elektrifikované automobily. Od roku 2005 jich značka prodala více než 520 tisíc jen v Severní Americe a 560 tisíc celosvětově.
Při zkoumání zvyklostí 33 tisíc majitelů, kteří se svými elektrifikovanými Fordy podnikli více než 58 milionů jednotlivých jízd, zjistil Ford mimo jiné následující skutečnosti:
- 88 procent zákazníků obvykle denně nenajede víc než 100 km. Plug-in hybridy přitom mají průměrný akční rádius téměř 1 100 km, takže k čerpací stanici zavítají jen zřídka
- Zákazníci chtějí od elektromobilů co nejdelší dojezd, ale jejich obavy z toho, že nedojedou do cíle, časem slábnou
- 80 procent majitelů elektrifikovaných Fordů nabíjí vůz jednou denně; 60 procent tak činí večer
Naprostá většina lidí, kteří již elektrický Ford vlastní, předpokládá, že příště si opět koupí vůz stejné koncepce. Konkrétně to uvádí 92 procent majitelů elektromobilů a 87 procent majitelů plug-in hybridů.