Autodrom Most zve v sobotu 29. října fanoušky motoristického sportu na The Most RALLY #1, závěrečný podnik letošní sezony. Pojede se i letos jako exhibiční závod při využití velkého i malého závodního okruhu mosteckého autodromu. Síly změří 39 posádek, což je téměř dvojnásobek loňské účasti.
Dvojí zastoupení bude mít například nejnovější soutěžní speciál domácí automobilky, Škoda Fabia R5. Osedlají ji Martin Hudec se spolujezdcem Petrem Pickou a Zdeněk Pokorný s navigátorem Jiřím Skořepou. Adeptem na celkové vítězství je jistě i loňský absolutní vítěz Rallysprint Série Ondřej Bisaha se spolujezdcem Jiřím Hovorkou v dalším speciálu R5, tentokrát ve Fordu Fiesta. Ve startovním poli nechybějí ani jezdci, kteří uspěli při premiéře loňského nultého ročníku rally v areálu autodromu. Celkové druhé místo bude obhajovat dvojice Jiří Navrátil – Josef Král. Zatímco loni uspěli v Mitsubishi Lancer Evo IX, letos vsadili na vůz Peugeot 208 R2. Do Mostu dorazí i loni bronzový Petr Nešetřil. Zůstává věrný Mitsubishi Lancer Evo X, vyměnil však navigátora Hynka Středu za Pavla Červenku.
Lucie Engová, která dosud ze sedadla spolujezdce navigovala na rallyových tratích svého slavného otce Břetislava, si s ním vymění pozici. V Mostě se tak poprvé v životě postaví na start závodu v jejich historickém speciálu Škoda 130 LR, zatímco itinerář bude tentokrát číst tatínek Enge.
I když je závod vypsaný jako volný sportovní podnik, a posádky si tak nerozdělí žádné mistrovské body, organizátoři přesto udělali pro jejich motivaci maximum. Všechny týmy jsou osvobozeny od startovného, první tři posádky v kategorii vozů s oběma poháněnými nápravami a první tři v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou získají navíc finanční odměnu. Celkem si rozdělí 60 tisíc korun.
Diváci se tak mohou těšit na napínavé souboje, bonusem je navíc bezplatný vstup do areálu autodromu. Soutěž zahrnuje dvě rychlostní zkoušky na tři kola s asfaltovým i šotolinovým povrchem, každou z nich posádky absolvují dvakrát. Z hlediska bezpečnosti má mostecká rally proti tratím v otevřeném terénu obrovskou výhodu. Obě trasy rychlostních zkoušek vedou po dráze a obslužných komunikacích uzavřeného okruhu. Návštěvníci sledují závod ve vyhrazených zónách. Pořadatelé tak eliminovali možný střet s vozem, který například po smyku vylétne mimo trať.