Pro značku Mini typické potěšení z jízdy kombinované s nulovými emisemi z výfuku. To bude brzy skutečnost díky představení prvního plug-in hybridního modelu značky. Vývojový proces sériové podoby nového vozu je už téměř dokončen. O jeho pohon se stará spalovací motor, poprvé v historii značky doplněný o elektromotor umožňující jízdu výhradně na elektřinu. Tato novinka představuje začátek nové fáze a přináší náhled do budoucnosti.
Na první pohled není hybridní pohon prototypu zřejmý. A není to tím, že je zamaskován kamuflážní fólií. Nabíjecí zásuvka pro vysokonapěťový akumulátor je diskrétně integrována do ozdobné mřížky na levém boku. Povědomý je také vzhled kokpitu. Tlačítko start/stop uprostřed palubní desky svítí žlutě namísto standardní červené barvy. Vůz startuje jako obvykle stisknutím tlačítka – zůstane však potichu, neboť hybridní model vždy startuje v elektrickém režimu. Otáčkoměr na volantu byl nahrazen zobrazením využívaného výkonu. Sledovat tento ukazatel je zvláště užitečné v průběhu prvních kilometrů, protože informuje řidiče o rezervách, které má elektromotor k dispozici předtím, než naskočí spalovací motor. Kdy přesně je spalovací motor nastartován, to záleží na rychlosti vozu a na tom, jak intenzivně řidič šlape na plynový pedál.
Hybridní Mini naplno využívá točivého momentu elektrického motoru, který je dostupný již od nulových otáček. To umožňuje akceleraci, jako když vystřelí z praku. Poté, co se opustí městské ulice s jejich pomalejším tempem, dokáže si tento vůz udržet nulové emise i ve vysokých rychlostech. Standardní režim AUTO eDRIVE umožňuje rychlost až do 80 km/h, zatímco v režimu MAX eDRIVE je možné rozjet se až na 125 km/h.
Motokárové jízdní vlastnosti ale nejsou jen o prudkém zrychlení. Hybrid musí především ukázat svoji ovladatelnost v zatáčkách na těch nejzábavnějších klikatých silnicích. Díky komponentům eDrive, které jsou umístěny velmi nízko v zadní části vozu, se podařilo snížit těžiště a dosáhnout lepšího rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou.
Hybridní uspořádání přináší i další výhodu: elektrický motor přenáší svůj výkon na zadní kola, spalovací motor na přední. Protože je systém inteligentního řízení spotřeby spojen s elektronickým stabilizačním systémem DSC, jsou trakce a jízdní stabilita dokonale optimalizovány.
Systém inteligentního řízení toků energie dává oběma pohonným jednotkám příležitost efektivně spolupracovat. Při jízdě na dálnici se přepínačem eDrive aktivuje třetí režim: SAVE BATTERY. V tomto režimu je vůz poháněn spalovacím motorem, zatímco vysokonapěťový akumulátor si může udržet konstantní úroveň nabití nebo se dokonce prostřednictvím generátoru dobíjet. Delší jízda v režimu SAVE BATTERY umožňuje vytvořit dostatek elektrické energie pro pozdější čistě elektrický provoz.