Dnes se představil nový subkompaktní model Ford KA+, který za příznivou cenu nabízí mimořádně prostorný interiér, nízkou spotřebu a přesvědčivé jízdní vlastnosti. KA+ se v evropské nabídce Fordu zařadí po bok Fiesty jako nová alternativa pro zákazníky, kteří hledají malý automobil.
Zákazníci mohou novinku objednávat již ode dneška, první dodávky se očekávají na podzim tohoto roku. KA+ je pětidveřový hatchback založený na globální platformě Fordu pro malé vozy. Na délce pod čtyři metry nabízí velkorysý prostor pěti cestujícím. KA+ je o něco kratší než Fiesta, ale o 29 mm vyšší. Díky optimalizovanému obestavění prostoru nabízí nejlepší prostor pro hlavu vpředu a prostor pro nohy vzadu v dané třídě.
Praktičnost při každodenním používání zajišťuje zavazadlový prostor o objemu 270 l v kombinaci se sklopnými zadními opěradly dělenými v poměru 60/40 a 21 odkládacími přihrádkami po celém interiéru.
Kapsy v předních dveřích pojmou láhev o objemu 1 litr, k tomu další láhev o objemu 0,5 l a menší deštník. Skrytá přihrádka v palubní desce je přístupná pouze tehdy, když jsou otevřené dveře řidiče. Hodí se k odložení cennějších věcí, které nemají zůstat na očích.
Exteriér vychází z aktuálního designového slohu značky Ford. Jeho charakteristickými znaky jsou vysoko posazená maska chladiče a do stran protažené světlomety. KA+ má nárazníky, kliky dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, stejně jako chromované detaily na přední masce.
Palubní deska dostala zrnitou strukturu. Sedadla jsou potažena materiálem v tmavém provedení. Na viditelných místech, jichž se posádka často dotýká, jako jsou vnitřní kliky dveří, ovládací prvky na středové konzole nebo výdechy ventilace, použil Ford povrchovou úpravu v chromovaném vzhledu.
Aby mohl Ford nabídnout evropským zájemcům o KA+ co nejpříznivější cenu, zvolil pro tento model zjednodušenou paletu motorizací, založenou na úsporném novém zážehovém motoru 1.2 Ti-VCT. K dispozici pro český trh je silnější varianta o výkonu 63 kW (85 k). Motor vychází ze stejné konstrukční řady jako jednotka 1,25 Duratec ve Fiestě. Jeho výkon, hospodárnost i emise zlepšuje proměnné časování sacích i výfukových ventilů.
Motor 1.2 Ti-VCT se standardně dodává s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Ke snížení spotřeby přispívá optimalizovaná kalibrace řídicí jednotky, motorový olej s nízkým třením a také rekuperační dobíjení. To při brzdění či jízdě setrvačností přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a využívá ji k dobíjení akumulátoru. Spotřebu zmenšují rovněž pneumatiky se sníženým valivým odporem nebo aerodynamicky optimalizované řešení předního nárazníku. Obě varianty motoru mají kombinovanou spotřebu paliva 5,0 l/100 km a emise CO2 114 g/km.