Nový rodinný vůz Grand SCÉNIC, nabízený s 5 a 7 místy, si uchovává základní rysy obyvatelnosti. Nabízí pohodlný interiér s výbavou odpovídající způsobu života dnešních rodin.
Přední sedadla mají konstrukci podobnou jako Espace, s elektrickým nastavováním v osmi směrech, včetně seřizování bederní opěrky, s funkcí masáže a vyhříváním pro nejvyšší úrovně výbavy. Sedadlo spolujezdce vpředu může být, jako u modelu Scénic 3, přeměněno na stolek, čímž se nákladový prostor prodlouží až na 2,85 m.
Pro všechny verze jsou sedadla 2. řady na sobě nezávisle posuvná (1/3, 2/3). Ve verzi 7 míst jsou sedadla 3. řady sklopná, jejich konstrukce je podobná jako pro Espace. Funkce Modularité One Touch (okamžitá) umožňuje pouhým jedním stiskem na obrazovce R-LINK 2 nebo ovladače v zavazadlovém prostoru automaticky sklápět zadní sedadla, aby bylo dosaženo rovné podlahy. Jediným pohybem můžeme získat optimalizovaný objem nákladového prostoru.
Posuvná středová konzole Easy Life byla vyvinuta tak, aby vyhověla novým potřebám cestujících na předních i zadních místech. Poskytuje 13 litrů odkládacích prostor. Vpředu konzole nabízí osvětlený odkládací prostor uzavřený posuvnými dvířky s vestavěnou opěrkou ruky, pod kterou se nacházejí, podle úrovně výbavy dvě zásuvky USB, slot na SD kartu, zásuvka Jack a zásuvka 12 V pro cestující na předních místech. V zadní části je vybavená dvěma zásuvkami USB, zásuvkou Jack a zásuvkou 12 V, a rovněž odkládacími místy určenými pro cestující na zadních místech.
Zavazadlový a nákladový prostor činí 718 dm3 VDA ve verzi 5 míst, se zadními sedadly posunutými co nejvíce dozadu. Tento objem se může zvětšit až na 866 dm3 VDA, posumeme-li zadní sedadla co nejvíce dopředu.
Nový Grand SCÉNIC je standardně vybaven systémem Aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců (AEBS – Active Emergency Braking System). Tato funkce je k dispozici v rozsahu rychlostí od 7 do 60 km/h. Doplňuje systém tradičního Aktivního nouzového brzdění (AEBS City et Inter-Urban, funkční od 7 do 160 km/h). Asistence pro jízdu v pruhu (LKA – Lane Keeping Assist) funguje od 70 do 160 km/h, tento systém koriguje směr při najetí na podélnou čáru a pomáhá udržet vozidlo v jízdním pruhu. Navíc, ve spojení s výstrahou při přejetí podélné čáry (LDW – Lane Departure Warning), upozorňuje systém řidiče vibracemi do volantu. Výstraha při detekci únavy (Fatigue detection warning) při rychlosti od 60 km/h je trajektorie jízdy vozidla neustále analyzována a řidič je upozorněn zobrazením hlášení a zvukovým signálem, vyskytne-li se anomálie.
V nabídce bude pět naftových motorů, z nich jeden kombinovaný s elektromotorem se nazývá Hybrid Assist, a dva benzínové motory. Technologie Hybrid Assist je vybavena elektrogenerátorem a akumulátorem 48 V, které rekuperují energii při deceleraci, a elektromotorem, pomáhající spalovacímu motoru při akceleraci.
Vůz přijde do prodeje v ČR do konce roku 2016.