Peugeot 3008 ve druhé generaci odhalen

Tento model rozšiřuje trh SUV – segment C, tedy kategorii vozů, které zažívají po celém světě ohromný rozmach. Vůz má být určen pro náročnou klientelu, která se chce odlišit a objevit nové zážitky z jízdy. Bude hlavní hvězdou stánku značky Peugeot na letošním pařížském autosalonu, kde se představí veřejnosti před svým celosvětovým uvedením.

Peugeot 3008

Peugeot 3008

Trh SUV je již několik let ve všech kategoriích na vzestupu. Segment C byl vždy největší a nejrozmanitější. V rámci něho se v Evropě od roku 2009, kdy se na trhu objevila první generace Peugeot 3008, zvýšily prodeje 2,5 krát. V současnosti v Evropě v součtu všech segmentů dohromady patří každý 10. vůz do rodiny SUV.

Značka hodlá s novým vozem Peugeot 3008 zakotvit v segmentu C SUV a přinést sem produkt odpovídající její strategii přesunu k luxusnějším vozům. Pohyb směrem k vyšším kategoriím se konkretizuje především sériově montovaným uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit®. V interiéru pohled okamžitě upoutá futuristická palubní deska. Volant je kompaktní. Získal nový tvar se dvěma ploškami pro lepší uchopení. Díky jeho malému tvaru se zvětšilo zorné pole řidiče a uvolnilo se místo pro nohy. Volant je od 2. stupně výbavy potažen plnohodnotnou kůží, jsou do něj zabudovány chromované saténové a černě lakované prvky.

Velký 8″ dotykový displej je jako tablet umístěný uprostřed palubní desky. Používá kapacitní technologii pro rychlejší reakceschopnost a větší uživatelskou praktičnost. Sériově je doplněn šesti „klavírními klávesami“ – páčkovými přepínači poskytujícími přímý a trvalý přístup k hlavním funkcím: rádio, klimatizace, navigace, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace.

Vyvýšený přístrojový panel nabízí již v základní verzi obrazovku 12,3’’ s vysokým rozlišením a futuristickou grafikou. K dispozici je pět různých režimů zobrazení (přístup k nim je přes ovladač na volantu), pomocí kterých si řidič může navolit přístroj podle libosti. Na dotykovém displeji si může nakonfigurovat režim „Osobní“ a zobrazit velkou škálu informací: pokyny z navigace, podpůrné prvky řízení, parametry motoru, palubní počítač, informace o jízdě atd.

 

 

 

Vylepšená architektura vozu a snížení jeho hmotnosti jsou významnými faktory v neustálé snaze o snižování spotřeby paliva a emisí CO2. Aerodynamický design a optimalizované vnější rozměry umožňují vykázat vynikající SCx 0,76 m2 (u nejlepších verzí).

V Evropě je Peugeot 3008 je opatřen výkonnými a velmi úspornými benzínovými i dieselovými motory Euro 6.1.
Benzínové motory – Motor 1.2 PureTech 130 k S&S vykazuje emise od 115 g CO2 / km, emise motoru 1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 činí pouhých 129 g CO2 /km.

V nabídce jsou 4 motory:
– 1.2 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi standard nebo s velmi nízkou spotřebou;
– 1.2 Puretech 130 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
– 1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.

U dieselových motorů umožňuje technologie BlueHDi snížit emise na 100 a 121 g CO2 /km, výkonnost motorů je 100, 120 a 150 k.
1.6 BlueHDi a 2.0 BlueHDi tak patří mezi nejlepší motory na trhu:
– 1.6 BlueHDi 100 k S&S s manuální pětistupňovou převodovkou;
– 1.6 BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi standard nebo s velmi nízkou spotřebou;
– 1.6 BlueHDi 120 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
– 2.0 BlueHDi 150 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou;
– 2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru