Tento model rozšiřuje trh SUV – segment C, tedy kategorii vozů, které zažívají po celém světě ohromný rozmach. Vůz má být určen pro náročnou klientelu, která se chce odlišit a objevit nové zážitky z jízdy. Bude hlavní hvězdou stánku značky Peugeot na letošním pařížském autosalonu, kde se představí veřejnosti před svým celosvětovým uvedením.
Trh SUV je již několik let ve všech kategoriích na vzestupu. Segment C byl vždy největší a nejrozmanitější. V rámci něho se v Evropě od roku 2009, kdy se na trhu objevila první generace Peugeot 3008, zvýšily prodeje 2,5 krát. V současnosti v Evropě v součtu všech segmentů dohromady patří každý 10. vůz do rodiny SUV.
Značka hodlá s novým vozem Peugeot 3008 zakotvit v segmentu C SUV a přinést sem produkt odpovídající její strategii přesunu k luxusnějším vozům. Pohyb směrem k vyšším kategoriím se konkretizuje především sériově montovaným uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit®. V interiéru pohled okamžitě upoutá futuristická palubní deska. Volant je kompaktní. Získal nový tvar se dvěma ploškami pro lepší uchopení. Díky jeho malému tvaru se zvětšilo zorné pole řidiče a uvolnilo se místo pro nohy. Volant je od 2. stupně výbavy potažen plnohodnotnou kůží, jsou do něj zabudovány chromované saténové a černě lakované prvky.
Velký 8″ dotykový displej je jako tablet umístěný uprostřed palubní desky. Používá kapacitní technologii pro rychlejší reakceschopnost a větší uživatelskou praktičnost. Sériově je doplněn šesti „klavírními klávesami“ – páčkovými přepínači poskytujícími přímý a trvalý přístup k hlavním funkcím: rádio, klimatizace, navigace, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace.
Vyvýšený přístrojový panel nabízí již v základní verzi obrazovku 12,3’’ s vysokým rozlišením a futuristickou grafikou. K dispozici je pět různých režimů zobrazení (přístup k nim je přes ovladač na volantu), pomocí kterých si řidič může navolit přístroj podle libosti. Na dotykovém displeji si může nakonfigurovat režim „Osobní“ a zobrazit velkou škálu informací: pokyny z navigace, podpůrné prvky řízení, parametry motoru, palubní počítač, informace o jízdě atd.
Vylepšená architektura vozu a snížení jeho hmotnosti jsou významnými faktory v neustálé snaze o snižování spotřeby paliva a emisí CO2. Aerodynamický design a optimalizované vnější rozměry umožňují vykázat vynikající SCx 0,76 m2 (u nejlepších verzí).
V Evropě je Peugeot 3008 je opatřen výkonnými a velmi úspornými benzínovými i dieselovými motory Euro 6.1.
Benzínové motory – Motor 1.2 PureTech 130 k S&S vykazuje emise od 115 g CO2 / km, emise motoru 1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 činí pouhých 129 g CO2 /km.
V nabídce jsou 4 motory:
– 1.2 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi standard nebo s velmi nízkou spotřebou;
– 1.2 Puretech 130 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
– 1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.
U dieselových motorů umožňuje technologie BlueHDi snížit emise na 100 a 121 g CO2 /km, výkonnost motorů je 100, 120 a 150 k.
1.6 BlueHDi a 2.0 BlueHDi tak patří mezi nejlepší motory na trhu:
– 1.6 BlueHDi 100 k S&S s manuální pětistupňovou převodovkou;
– 1.6 BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi standard nebo s velmi nízkou spotřebou;
– 1.6 BlueHDi 120 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
– 2.0 BlueHDi 150 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou;
– 2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.