Pátý ročník New Energies Rallye Český Krumlov se koná ve dnech 26. až 28. května 2016. Značka SEAT bude opět soutěžit a chtít navázat na svá vítězství z předchozích dvou ročníků a v soutěži pravidelnosti jim bude konkurovat dalších devět posádek z řad prodejců importéra a novinářů s vozy Seat Mii 1.0 CNG, Leon 1.4 TGI a Leon ST 1.4 TGI, poháněnými motorem na stlačený zemní plyn (CNG).
New Energies Rallye Český Krumlov 2016 bude poprvé součástí světového poháru FIA Alternative Energies Cup. Prestižní mezinárodní seriál soutěží pro vozy s alternativními pohony zahrnuje osm podniků. V letošním roce se kromě závodů do vrchu a na okruzích uskuteční také pět „eco-rallye“ v souladu s předpisy FIA, a to ve Španělsku, Itálii, San Marinu, Řecku a České republice.
S tím souvisí změna pravidel českokrumlovské soutěže. Setinovou rallye nahradí v letošním ročníku klasická soutěž pravidelnosti s několika testy regularity, v nichž nerozhoduje o vítězi rychlost, ale co nejpřesnější dodržování předem stanoveného rychlostního průměru. Soutěž se pojede na veřejných komunikacích v běžném provozu.
Stejně jako v uplynulých letech bude samotné soutěži předcházet čtvrteční hvězdicová jízda, tentokrát z Tábora, rakouského Freistadtu a Českého Krumlova. V pátek v 7:30 odstartují účastníci z náměstí Svornosti v historickém centru Českého Krumlova, kde se o den dřív uskuteční slavnostní zahájení soutěže za přítomnosti prezidenta FIA Jeana Todta. Pro elektromobily je připravena o několik kilometrů kratší trasa (280 km), než je trasa pro vozy s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG), resp. další alternativní paliva, nebo s hybridním pohonem, která měří 373 km.
Vozidla, která se účastní soutěže New Energies Rallye Český Krumlov, jsou rozdělena do tří kategorií podle druhu alternativního pohonu na solární a/nebo elektricky poháněná vozidla sériové výroby (kategorie III), vozidla s hybridním pohonem včetně verzí s možností vnějšího nabíjení (kategorie VII) a ostatní vozidla s alternativním pohonem (CNG, LPG, etanol).
Seat je historicky úzce spjatý se světem motoristického sportu a zároveň vynakládá mimořádné úsilí v oblasti ochrany životního prostředí, což ilustruje například jedna z největších solárních elektráren v automobilovém průmyslu, která je instalována na střechách španělského výrobního závodu Martorell. V produktové paletě nalézají uplatnění velmi úsporné a zároveň výkonné motory TSI a TDI, jejichž alternativou jsou pohony na stlačený zemní plyn CNG v modelech SEAT Mii 1.0 CNG a Leon TGI.