Porsche získalo titul světového rekordu za nejdelší nepřetržitý drift elektromobilu na ledě: Jens Richter za volantem Taycanu GTS dokázal v řízeném přetáčivém smyku ujet celkem 132 kol. Za 46 minut zdolal přesně 17,503 kilometru. Díky tomuto novému rekordu zaznamenal elektrický sportovní vůz od Porsche svůj čtvrtý zápis do Guinnessovy knihy rekordů.
Honba za rekordem s instruktorem Porsche Experience Jensem Richterem za volantem začala 14. ledna 2025 odpoledne za obtížných klimatických podmínek. „Při extrémním nepřetržitém zatížení driftujícího Taycanu se povrch ledové dráhy zhoršoval rychleji, než se očekávalo,“ popisuje Jens Richter náročnost situace. „Proto jsme museli první pokus po zhruba 11 kilometrech přerušit.“
Předchozí rekord výrazně překonán
Při druhém pokusu tým nasadil kratší hroty a využil toho, že s příchodem tmy teplota atmosféry i ledu opět klesla. Tento pokus byl úspěšný: Jens Richter udržel standardní Taycan GTS v kontrolovaném driftu celkem 17,503 kilometru neboli 132 kol pouze za použití zásahů do akcelerátoru a řízení. Touto vzdáleností si zajistil světový rekord v nejdelším nepřerušovaném driftu elektromobilu na ledu a výrazně překonal předchozí rekord (14,809 kilometru).
„Naším novým titulem Taycan opět prokázal své ‚sideways‘ jízdní schopnosti na ledě,“ říká Jens Richter. „A tentokrát dokonce s pohonem všech kol. Skutečnost, že lze Taycan GTS tak dobře ovládat i v extrémních podmínkách, vypovídá o jeho vynikajícím podvozku a vyváženém chování.“
Pod dohledem oficiálního rozhodčího z Guinnessovy knihy rekordů se jízda uskutečnila na ledové dráze v Porsche Arctic Center ve finském Levi, asi 150 kilometrů severně od polárního kruhu. Pro pokus o rekord vytvořil tým Porsche Experience driftovací kruh o průměru 59 metrů. Pro úspěšný pokus o rekord byly na obě nápravy vozu Taycan GTS namontovány běžně dostupné zimní pneumatiky Michelin s ocelovými hroty.
Vozidlo bylo vybaveno profesionálním GPS zařízením pro přesné měření trasy. To nejen dokumentuje ujetou vzdálenost, ale také zaznamenává úkony řidiče: pohyby volantu, akcelerace, brzdění a přetížení.
Zdroj a foto: Porsche