Škoda Auto je stále jedničkou na českém trhu

Na tiskové konferenci pro novináře zástupci Škoda Auto hodnotili úspěšný rok 2024. Autorizovaní obchodníci dodali na český trh 78 097 nových vozů, což představuje meziroční nárůst 0,8 %. Automobily Škoda nadále dominují žebříčku nejprodávanějších modelů v České republice, a to jak u soukromých klientů, tak u firem. Není překvapením, že jasnou jedničkou zůstává řada Octavia s více než 8% tržním podílem.

1738023952481

V České republice se loni zaregistrovalo 231 600 nových osobních automobilů. Podíl domácí automobilky na českém trhu dosáhl 33,7 %, což znamená jasné vedení mezi všemi zastoupenými značkami. Za touto skutečností stojí především stabilní síť autorizovaných partnerů, která čítá 173 prodejních a 222 servisních míst, a průběžně modernizovaná modelová paleta.

Výsledky roku 2024 jsou pozitivní také z toho důvodu, že některé nové modely se kvůli postupnému náběhu výroby zatím naplno nezapsaly do prodejních statistik. Pozici lídra českého trhu potvrzují i detailní statistiky jednotlivých modelových řad. V první desítce nejprodávanějších vozů roku 2024 figuruje 7 modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která loni zaznamenala 19 425 registrací jako absolutně nejprodávanější automobil v České republice. Dle oficiální statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA) si tímto výsledkem zajistila 8,4% podíl.

Na druhou pozici dosáhl Karoq s 10 743 registracemi a podílem na celkových prodejích ve výši 4,7 %. Na třetí příčce se umístila Škoda Kodiaq s 10 328 registracemi a podílem 4,5 %. Následují modelové řady Kamiq (9 504 registrací, tj. 4,1 %), Scala (9 443 registrací, tj. 4,1 %) a Fabia (9 389 registrací, tj. 4,1 %).

1738024042486

Zatímco celkový počet prodaných vozů v České republice meziročně stoupl o 4,6 %, statistiky prodejů v segmentu elektromobilů ukazují téměř 65% meziroční nárůst. Velkou zásluhu na tom má i Škoda Enyaq, jejíž prodeje meziročně opět vzrostly. Z 10 933 prodaných vozidel BEV jich 1 644 neslo značku Škoda, navíc plně elektrický model Enyaq se stal nejžádanějším elektromobilem na trhu za měsíce říjen a listopad. Růst e-mobility podporují rovněž modely Škoda s plug-in hybridním pohonem. Zásluhou 1 277 prodaných vozů Škoda iV se mladoboleslavská automobilka umístila v kategorii dobíjecích hybridů na prvním místě.

Pro další zvýšení prodeje elektricky poháněných vozidel je nezbytné podpořit rozvoj dobíjecí infrastruktury. Škoda Auto potvrzuje i v tomto směru roli lídra českého trhu a koordinuje své kroky s řadou soukromých i státních subjektů. Rovněž mnozí obchodní partneři fungují jako veřejné dobíjecí stanice, čímž přispívají k posilování nabíjecí infrastruktury v souladu s Národním akčním plánem čisté mobility. Díky 7 058 nabíječkám se již nyní podařilo překonat původní příslib Národního akčního plánu čisté mobility, který počítal s vybudováním 7 000 nabíjecích bodů do roku 2025.

V roce 2024 si majitelé nových vozů Škoda nejvíce oblíbili šedou barvu karoserie, nejoblíbenějším motorem se stal zážehový agregát 1,5 TSI/110 kW a nejžádanějším výbavovým stupněm byl Top Selection. To potvrzuje, že zákazníci se již většinově neorientují na základní varianty. Tento trend dokládá také stále větší zájem o produkty Škoda Care. Například pro prodlouženou záruku se loni rozhodlo 46 225 zákazníků, pro značkové pojištění 17 188 a pro předplacený servis 10 441 klientů.

Portfolio služeb nově rozšířily Pay to Fuel, Pay to Park, Škoda Box, Online objednání do servisu či Fleetový konfigurátor. Dařilo se i prodeji originálního příslušenství, přičemž nejfrekventovanějšími položkami byly zimní nebo letní kompletní kola, střešní nosiče a boxy, textilní a gumové koberce, ochranné prvky do zavazadelníku a tažná zařízení.

Nárůst prodejů o více než 8 % zaznamenala i síť Škoda Plus, do níž aktuálně patří 151 obchodních míst. Zákazníci si z nich odvezli více než 53 000 ojetých automobilů. I tady byl největší zájem o vozy Škoda Octavia, následovaly modelové řady Fabia a Scala. Celkem 41,1 % klientů zvolilo automobil ve věku 2 až 5 let z kategorie Vyzkoušené vozy, 35,2 % klientů sáhlo po zánovních vozidlech z kategorie Roční vozy a 23,7 % klientů si pořídilo ojetý automobil starší 5 let.

Zdroj: Škoda Auto Foto: Josef Žídek



Facebook

Nejčtenější

Nahoru