První kilometry s novinkou Škoda Elroq jsme absolvovali za ideálního počasí – sluníčko, 20 stupňů, prázdné silnice, málo turistů a na silnicích samá škodovka. Prostě začátek prosince, jaký by si každý přál, ale který nemůžete zažít v Čechách, ale určitě na španělském ostrově Mallorka. Jak se nám tedy jezdilo?
Úvodem je třeba říci, že Škoda Elroq je prvním plně elektrickým modelem značky v důležitém segmentu kompaktních SUV. Zároveň je také prvním modelem s novým designovým jazykem Škoda Modern Solid. Elroq přichází s komplexní nabídkou verzí a baterií, které zajistí dojezd až 581 km. Standardní výbava zahrnuje parkovací kameru vzadu, proaktivní ochranu cestujících, asistenta změny jízdního pruhu, 13″ infotainment a SmartLink. Je elektrickou alternativou modelu Karoq a na mnoha trzích nabízí ceníkovou cenu srovnatelnou se svým protějškem se spalovacím motorem.
Co znamená nový designový jazyk Modern Solid? Lesklá černá maska Tech-Deck Face nahrazuje klasickou masku chladiče, přičemž stále odkazuje na známé linie vozů Škoda. Novou příď charakterizuje robustní přední nárazník se spoilerem v odstínu Dark Chrome. Design rozdělených předních světlometů byl zcela přepracován. Elroq je také prvním modelem, který má nápisy Škoda na kapotě i na volantu. Karoserie vozu Elroq má velmi aerodynamickou konstrukci se součinitelem odporu vzduchu pouhých 0,26, což přispívá k vysoké efektivitě jízdy.
Škoda Elroq je k dispozici se třemi velikostmi baterie a v různých výkonových verzích. Systémový výkon začíná na hodnotě 125 kW u základního modelu Elroq 50. Model Elroq 85x s pohonem všech kol je vybaven druhým elektromotorem na přední nápravě a bude k dispozici příští rok. Model Elroq 85 může dosáhnout maximálního dojezdu až 581 km v režimu WLTP. Nabíjecí výkon až 175 kW na rychlonabíjecích stanicích na stejnosměrný proud umožňuje dobití 82kWh baterie modelů Elroq 85 a Elroq 85x z 10 % na 80 % kapacity za 28 minut. Baterie vozů Elroq 50 a Elroq 60 s pohonem zadních kol lze nabít ještě rychleji a to za 25 minut. Vylepšená funkce předehřevu baterie posouvají zákaznický komfort na novou úroveň.
Zavazadlový prostor nabízí základní objem 470 litrů, který lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1580 litrů. V interiéru je řada inovativních recyklovaných materiálů. K dispozici jsou také nové Simply Clever prvky, mezi nimiž nechybí chytré přihrádky nabízející 48 litrů úložného prostoru a síť pro uložení nabíjecího kabelu pod krytem zavazadlového prostoru. Standardem je 13“ obrazovka infotainmentu. Displej infotainmentu je vybaven novým uživatelským prostředím, které se díky přehlednější struktuře menu ovládá snadněji. Software umožňuje nastavit až pět zkratek pro funkce vozu a čtyři zkratky pro aplikace. Do horní lišty v levém horním rohu byly přidány nové zkratky pro oblíbené funkce, jako jsou předehřev baterie, hlídání rychlosti (Intelligent Speed Assist) a funkce Výhřevy. Kromě toho již není nutné ověřovat uživatele na uvítací obrazovce; místo toho jsou uživatelé přihlašováni automaticky.
Nový software nabízí také vylepšenou navigaci a jednodušší ovládání klimatizace. Nová verze aplikace MyŠkoda obsahuje další vylepšení. Powerpass, který umožňuje přístup k více než 800 000 dobíjecích míst po celé Evropě, je nyní integrován v aplikaci. Seznam služeb Škoda Connect nyní zahrnuje také službu Lock & Unlock, která uživatelům umožňuje zamknout nebo odemknout vůz na dálku pomocí této aplikace. Funkci parkování na dálku, která umí zaparkovat a vyparkovat vůz z řady podélně i kolmo stojících vozidel, lze také ovládat prostřednictvím aplikace pro chytré telefony. Vůz a mobilní telefon spolu komunikují prostřednictvím Bluetooth a majitel se s klíčkem od vozu musí nacházet poblíž vozu.
Při prvních jízdách jsme měli k dispozici varianty Elroq 50 i 85. Obě verze mají dobrý odpich, nabízejí svižnou a tichou jízdu s dobrou možností poslechu radia. Vůz je v zatáčkách stabilní, na horských silničkách se nenaklání. Slabší model však více vybízí k pohodové a klidnější projížďce. Rozdíl lze vidět v dojezdu, který je u verze 50 znatelně kratší.
Vedle variant Elroq 50 a Elroq 85 je od počátku k dispozici také limitovaná, speciálně označená verze First Edition s prosvětlenou přední maskou spojující přední světlomety a černým lakováním střechy a A-sloupků.
Ceny modelu na českém trhu začínají na 799 000 Kč včetně DPH.
Zdroj a foto: Škoda Auto