Model Tucson se dá s klidem označit za bestseller. V Nošovicích sjíždí z výrobní linky pod tímto označením od roku 2015, kdy nahradilo stávající ix35.
Automobilka mu letos na jaře nadělila facelift a v červnu si zapsal do historie dvoumiliontý vyrobený exemplář. Zároveň se do nabídky vrátila naftová jednotka 1.6 CRDi, kterou jsme si vybrali do testu.
Široká přední maska dodává kompaktnímu SUV, které měří na délku 4,51 metru, mnohem robustnější vzhled, než naznačují jeho rozměry. Rozměrná lišta na spodním okraji nárazníku i velké otvory v mřížce působí velkoryse, upravené tenké lišty světel s Bi-LEDkovými diodami mají připomínat křídla. Z profilu je dobře vidět výrazné prolisy, které navazují na zajímavou linii střechy. Nově designovaná kola autu sluší, i když v kombinaci s nenápadnou barvou laku karoserie tolik nevyniknou.
Kabina prošla o trochu větší proměnou než exteriér, změny jdou vesměs pozitivním směrem. Na středový panel se vrátily otočné ovladače klimatizace, což je praktické a intuitivně lépe ovladatelné řešení. Dlouhý pás displejů, které tvoří současně přístrojový štít i obrazovku pro rozhraní multimédií, je výborně nastavený ve stejné výšce. Displej před řidičem obsahuje všechny údaje, které můžete potřebovat. Velikost číslic uprostřed virtuálních displejů, které ukazují rychlost jízdy a otáčky, je velká tak akorát, abyste si nekazili oči neustálým přeostřováním mezi obří a titěrnou velikostí.
Pohodlí pro řidiče i spolujezdce zaručují velké sedačky s měkkým čalouněním. Trochu široký je středový tunel, na druhou stranu je ale místa na šířku dostatek, takže nijak neomezuje. Zadní sedadla jsou prostorná, vejdou se sem bez potíží i dlouháni. Pohodlí si užijí i zavazadla, v kufru je k dispozici 546 litrů objemu. Tento výborný parametr se ještě o trošku zlepší u jiných motorizací, kde je objem kufru o něco větší.
Nabídka motorizací je bezpochyby silnou stránkou omlazeného Tucsonu. Na výběr je benzínová jednotka, v ceníku najdete i full-hybrid a plug-in hybrid. Do nabídky se dokonce vrátila i naftová motorizace s 1,6litrovým čtyřválcem o výkonu 85 kW, případně v kombinaci s mild-hybridním systémem o výkonu 100 kW (135 koní). Právě tu druhou, silnější variantu jsme vyzkoušeli v redakčním testu.
Motor lze standardně řadit manuální šestistupňovou převodovkou, lze ale volit i sedmistupňový automat DCT. Volba s automatem je sázkou na jistotu, pokud chcete jezdit hladce a bez starostí. Souhra motoru s převodovkou je totiž výborná, starty svižné, akcelerace při předjíždění dostatečná i přes ne úplně oslnivý oficiální údaj zrychlení z nuly na stovku za 11,4 sekundy. Asi bychom místo dvoukolky volili verzi s pohonem všech kol, která je v kombinaci s automatickou převodovkou také na výběr (u manuálu to možné není). Kromě spokojenosti s chodem motoru je třeba zdůraznit i úsporný provoz – během testu jsme měli spotřebu 5,5 l/100 km, což je ještě méně, než se uvádí v technických údajích, kde najdete hodnotu 5,9 – 6,2 l/100 km.
Jízdním vlastnostem nového Tucsonu nelze nic vytknout, protože má podvozek vyladěn pro komfortní přepravu celé rodiny. I na zadních sedadlech se budete cítit výborně, protože náklony jsou minimální, přejezdy nerovností vyžehlí podvozek téměř dokonale. Díky úspornému provozu se osvědčil i jako polykač kilometrů, s nímž se u čerpací stanice zastavíte jen málokdy. Kromě toho mu automobilka nadělila bohatou výbavu asistenčních a parkovacích systémů, v nabídce je například i head-up displej.
Hyundai Tucson začíná s cenou na 649 990 Kč v základní výbavě Comfort s benzínovou motorizací 1,6 T-GDI o výkonu 160 koní. Testovaný mild-hybridní diesel je k dispozici od třetího stupně výbavy Style, a to za cenu 829 990 Kč (s manuální převodovkou). Za automat si připlatíte 25 000 Kč a za čtyřkolku ještě 50 000 Kč.
Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá