Honda CR-V e:PHEV – komfortně a na pohodu

Šestá generace SUV, které je tahounem prodejů japonské automobilky, se od předchůdce výrazně liší, a to nejen vzhledem. Nabízí se výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid a dostala do výbavy pokročilý bezpečnostní asistenční systém.

Honda CRV (1)

CR-V je celosvětově nejprodávanějším modelem značky, přičemž mezigeneračně se tento vůz hodně změnil. Současný model má velmi uhlazený a elegantní design, přitom působí robustně a jeho vnitřní prostor je velmi pohodlně uspořádaný. Přední maska dodává autu nekompromisní výraz – trojrozměrná černá mřížka a černé detaily v kontrastu s bílým lakem karoserie působí nejen sebevědomě, ale také luxusně. Na rozdíl od předchůdce už na zádi nenajdeme výrazný prolis, což profilu docela prospělo.

Na délku měří 4,706 metru, takže mezi kompaktními vozy patří k těm největším, manévrování s ním je ale poměrně pohodlné. Také do šířky narostlo na 1,942 metru a zvětšil se i rozvor na 2,701 metru. Díky tomu je v interiéru dost místa pro posádku vpředu i vzadu. Zavazadelník má různý objem podle motorizace a výbavy, přičemž u testovaného vrcholného plug-in hybridu je největší – 617 litrů.

Honda CRV (5)

Ergonomie i vzhled kabiny vyvolávají především pocit pohodlí. Svědčí tomu široké sedačky řidiče a spolujezdce, lavice v druhé řadě s dlouhými sedáky a zároveň dost místa pro nohy, lokty i hlavu. Volant se silným věncem obšitým kůží je konstruován a umístěn tak, aby umožnil bezproblémový výhled do kapličky s virtuálními přístroji. Obsahuje totiž velké množství informací včetně stavu nabití baterie dobíjené u testovaného plug-in hybridu z externího zdroje.

Ovládání infotainmentu probíhá přes dotykový displej umístěný na vrcholku středového panelu. Mohl by být trochu větší než stávající devítipalcový a modernizaci by asi snesla i grafika, nicméně ovládání je bezproblémové. Příjemné je nastavování klimatizace přes otočné ovladače, rovněž potěší řada vstupů pro připojení externích mobilních zařízení. Na středové konzole najdeme ještě tlačítkový spínač automatické převodovky, elektronickou parkovací brzdu a přepínač jízdních režimů. Jejich ovládání je snadné a pohodlné.

Honda CRV (8)

Ze dvou možností pohonných jednotek jsme vybrali do testu plug-in hybridní model, který kombinuje dvoulitrový spalovací motor o výkonu 109 kW/148 k s elektromotorem. Systémový výkon činí celkových 135 kW/184 k a k dispozici je jen verze 2WD, na rozdíl od full-hybridu, kde lze volit mezi 2WD a pohonem všech kol. Baterie má kapacitu zvýšenou na 17,7 kWh, takže na jedno nabití lze ujet v bezemisním režimu až 81 kilometrů podle tabulek, my jsme dosáhli na dojezd 57 km čistě na elektřinu. Uváděná kombinovaná spotřeba činí dle technických parametrů 0,8 l/100 km při plně nabité baterii, naopak při zcela vybitém akumulátoru by to mělo být 6,2 l/100 km. My jsme sice nedobíjeli baterii po každém vybití, v testu jsme nicméně dosáhli velmi pěkné hodnoty 4,4 l/100 km.

Jízdní projev CRV v testované konfiguraci byl zaměřen hlavně na pohodu při cestování na delší vzdálenosti, i když na dálničním limitu už do kabiny trochu víc proniká aerodynamický hluk. Přesto je jízda komfortní a příjemná pro posádku vpředu i na zadních sedadlech. Pro úplnost ještě dodáme dynamické parametry – z nuly na stovku auto zrychluje za 9,4 sekundy a může dosáhnout maximální rychlosti 195 km/h. Nabíjení baterie může být relativně rychlé, protože výkon nabíječky je až 6,8 kW a do 100 % se tudíž dobije za 2,5 hodiny. Praktická může být i možnost časovače nabíjení, zejména pokud uživatel disponuje wallboxem u vlastního domu. Díky tomu se dá nabíjení naplánovat na dobu, kdy čerpá nejlevnější energetický tarif.

Honda CRV (2)

Automobilka si zvolila model CR-V jako první pro uvedení svého nového systému Honda Sensing 360, který má výrobci pomoci k dosažení svého globálního cíle v bezpečnosti, totiž snížení počtu úmrtí při nehodách vozidel značky Honda na nulu. Jak tento systém funguje? Především využívá sledování okolí vozidla ve všech směrech v plných 360 stupních. Díky tomu mají asistenční systémy dokonalé informace o dění v okolí vozu. Základem je adaptivní tempomat a pokročilý systém pro rozpoznávání dopravních značek. Zároveň má řidič od systému informace o vozidlech vlevo i vpravo při rozjezdu či popojíždění, také disponuje funkcí varování při průjezdu křižovatkou, pomocí při změně jízdního pruhu, asistencí při jízdě v koloně a funkcí brzdění i automatického brzdění v případě hrozby srážky s vozem vpředu. Vzhledem k rozměrům vozu účinně pomůže i parkovací asistent, schopný ovládat plyn, brzdu, řízení i řazení automatické převodovky.

Honda CR-V je v aktuálním ceníku k dispozici s bonusem 60 000 Kč z běžné ceny 1 119 900 Kč. U testované plug-in hybridní motorizace, která je k dispozici jen v jednom stupni výbavy Advance Tech, činí standardní cena 1 369 900 Kč a bonus je 30 000 Kč.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru