Renault představil novou vlajkovou loď – SUV kupé Rafale

Česká premiéra zcela nového modelu Rafale se odehrála na letišti v Mladé Boleslavi. Nová vlajková loď značky byla představena na pařížském leteckém veletrhu již 18. června 2023. Název Rafale nese odkaz na úspěchy společnosti Renault v oblasti francouzského letectví. Závodní letoun C.460 s označením Rafale, vyráběný společností Caudron-Renault dosáhl v roce 1934 rychlostního rekordu 445 km/h.

IMG_20240710_125525_resized_20240717_080946480

Mírně zvýšená karoserie typu liftback řadí vůz do kategorie SUV kupé. S délkou 4,71 m a šířkou 1,86 m zapadá Rafale do segmentu D, zatímco jeho výška 1,61 m ho řadí do středu segmentu sportovních SUV. Díky dlouhému rozvoru (2,74 m, shodnému s rozvorem vozu Espace) těží z dokonale plynulé a oblé linie střechy, jejíž mírný sklon zachovává prostor pro hlavu cestujících v zadní části vozu. Renault Rafale je postaven na platformě CMF-CD nejnovější generace

IMG_20240710_162647_resized_20240717_080749556

Uvnitř je nový model vybaven novým panoramatickým střešním oknem Solarbay a dvěma displeji openR multimediálního systému openR link s novou grafikou. Nabízí také nová speciální sedadla, high-tech « chytrou loketní opěrku » pro cestující na zadních sedadlech a řadu inovativních barev a materiálů. Kokpit je uspořádán tak, aby byl dojem z jízdy co nejlepší a přitom zůstává věrný DNA značky.

IMG_20240710_162826_resized_20240717_080733984

Plně hybridní motorizace E-Tech full hybrid s výkonem 200 koní (tento motor najdeme taktéž v modelech Austral a Espace) je založena na sériově-paralelní hybridní architektuře a skládá se ze zážehového tříválce o objemu 1,2 litru s turbodmychadlem, který dosahuje výkonu 130 koní (96 kW) a točivého momentu 205 Nm v kombinaci se dvěma elektromotory. Samotný benzinový motor kombinuje Millerův spalovací cyklus, nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů a turbodmychadlo s proměnnou geometrií, jeho architektura je podobná vznětovému motoru s dlouhým zdvihem. Výsledkem je vysoká účinnost 41 %. Po stránce elektrické má hlavní elektromotor výkon 50 kW (70 koní) a 205 Nm. Elektrický pohon zajišťuje lithium-iontová baterie s kapacitou 2 kWh/400 V. Sekundární elektromotor HSG (High-voltage Starter Generator) s výkonem 25 kW a točivým momentem 50 Nm je zodpovědný za nastartování spalovacího motoru a řazení multimódové převodovky.

Díky 100% elektrickému rozjezdu a rekuperaci energie, která se automaticky aktivuje při zpomalování a brzdění, nabízí tento E-Tech full hybridní motor až 80 % elektrické jízdy ve městě a až 40% úsporu paliva ve srovnání s ekvivalentním spalovacím motorem. Poskytuje pocit z jízdy, který je typický pro elektromobil, bez omezení vyplývajícího z nutnosti nabíjet.

Díky automatickému řízení nabíjení je baterie nabíjena různými motory, z nichž každý přispívá podle režimu zvoleného inteligentní multimódovou převodovkou. Řidič může sám přispět díky čtyřem úrovním rekuperačního brzdění volitelným pomocí pádel na volantu.

Multimódová automatická převodovka se zubovými spojkami založená na technologii F1 kombinuje dva převodové stupně pro hlavní elektromotor a čtyři převodové stupně pro spalovací motor. Patnáct možných kombinací provozu mezi různými motory (elektrickým a spalovacím) optimalizuje požitek z jízdy, spotřebu paliva a emise CO2 v závislosti na použití. Inteligentní multimódová převodovka automaticky řídí provoz hnacího ústrojí, ať už se jedná o 100% elektrický, 100% spalovací nebo hybridní pohon.

IMG_20240710_162329_resized_20240717_080837347

Zcela nový motor E-Tech 4×4 o výkonu 300 koní je vrcholem technologie E-Tech společnosti Renault. V této hybridní motorové architektuře byl přidán na zadní nápravu druhý hlavní elektromotor, který nabízí vyšší výkon i trvale aktivní pohon všech kol. Ve výbavovém stupni Atelier Alpine bude tato verze vybavena specifickým nastavením podvozku a jízdních režimů a také aktivním odpružením spojeným s prediktivní kamerou pro maximální zážitek z jízdy.

Model se  vyrábí v továrně ve španělské Palencii.

Renault Rafale E-Tech full hybrid 200 koní je k dispozici ve dvou verzích – techno a esprit Alpine, a to od 999 000 Kč s DPH. První vozidla by měla být dodána během letních měsíců roku 2024. Motor E-Tech 4×4 s výkonem 300 koní, který bude k dispozici ve verzích esprit Alpine a Atelier Alpine, se začne prodávat na podzim 2024.

Zdroj: Renault Foto: Josef Žídek

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru