Maserati má speciální série k výročí – MC20 Icona a MC20 Leggenda

Maserati přivádí k životu MC20 Icona a MC20 Leggenda, dvě speciální série k oslavě 20. výročí návratu značky s trojzubcem na soutěžní tratě v roce 2004, po 37 letech mimo scénu – s ikonickým a vítězným modelem MC12. Tento model byl poprvé uveden na trh v silniční verzi a byl předurčen k tomu, aby se stal etalonem v šampionátech GT, inspiroval supersportovní vůz Maserati MC20. 

Maserati MC12 Stradale a MC20 Icona

Maserati MC12 Stradale a MC20 Icona

Dvě speciální série MC20 – každá v limitované edici 20 kusů – mají speciální livreje a exkluzivní obsah inspirovaný modely MC12 Stradale, respektive MC12 GT1 Vitaphone.

Linie modelu Maserati MC20 Icona připomíná fanouškům jedno z nejikoničtějších Maserati vůbec: barvy jsou stejné jako u jeho předchůdce MC12 Stradale z roku 2004, což je zase pocta stylu vozu Maserati Trofeo Light, který se účastnil závodu 24 hodin Daytony, který byl jako první vůz inspirován Maserati Birdcage Type 61, vyráběným v letech 1959-1961.

Maserati MC20 Icona

Maserati MC20 Icona

V livreji MC20 Icona Bianco Audace Matte a Blu Stradale je zahrnuto několik prvků z personalizačního programu Fuoriserie: speciální a exkluzivní detaily pro rafinovanou individualizaci. Logo Maserati Fuoriserie v barvě Bianco Audace vyniká na boku livreje, ve spodní části u zadních kol, logo italské vlajky je umístěno na dveřích pod nápisem MC20.

Historie vozu MC20 Leggenda se skrývá i v jeho samotném názvu; vůz je lakován v barvách Nero Essenza a Digital Mint Matte, které přebírají nezaměnitelné barvy oceněného vozu MC12 GT1 pod hlavičkou týmu Vitaphone Racing: vozu, který dokázal přivézt domů rekordní tři vítězství a dvě druhá místa v závodě 24 hodin Spa.

Maserati MC20 Leggenda

Maserati MC20 Leggenda

Modely MC20 Icona a MC20 Leggenda oslavují 20. výročí začátku zlaté éry vozů Maserati na závodních okruzích, kterou zahájil legendární MC12 GT1: v letech 2004-2010 získal 27 vítězství v šampionátu FIA GT, třikrát se zapsal na čestný seznam 24 hodin Spa a s týmem Vitaphone Racing vyhrál šest týmových šampionátů a pět šampionátů jezdců – včetně dvou mistrovství světa FIA GT1 – a dva šampionáty konstruktérů pro Maserati.

V roce 2004 dal závodnímu elánu Maserati impuls model MC12 Stradale: zkonstruovaný Giorgettem Giugiarem, s dvanáctiválcovým motorem odvozeným od Ferrari (MC znamená „Maserati Corse“, 12 odkazuje na V12), zůstává nejrychlejším sériovým vozem, jaký kdy Maserati vyrobilo – maximální rychlost byla 330 km/h se zrychlením z 0 na 100 za 3,8 sekundy. Bylo vyrobeno pouze 50 kusů.

Zdroj a foto: Maserati



Facebook

Nejčtenější

Nahoru