Audi Q8 50 TDI quattro – Co přinesl nedávný facelift?

Modernizaci stylového SUV Q8 přinesla značka Audi na podzim roku 2023. Decentní změny designu a novou technologii světel doplnily úpravy interiéru. Automobilka ještě více vsadila na minimalismus a možnost individualizace.

Audi Q8 (1)

Audi Q8 je v portfoliu značky mezi TOP stylovkami, a tak je pochopitelné, že facelift nemohl vynechat vnější vzhled. Jenže co měnit na tvarech, které už nějakou dobu imponují řadě zákazníků? Dlouhý rozvor a krátké převisy, muskulatura prezentovaná na ostrých liniích, osmiúhelníková maska Singleframe… Tak právě ta se změnila – nově vedená linka ozdobných lišt, v případě testovaného vozu v dravě působící černé, ještě důrazněji odlišila Q8 od modelů řad A, tedy klasických sedanů, limuzín a kombíků. Úpravami prošel také přední nárazník, jemuž nyní dominují velké plochy s otvory pro nasávání vzduchu. Záď, která také doznala změn, je naproti tomu uhlazená a zvýrazňují ji především nově designované koncovky výfuku.

Kromě běžných úprav, které obvykle facelifty provázejí, má nyní zákazník modelu Q8 mimořádnou možnost individualizace, a to změnou světelného podpisu. Co je na tom tak výjimečného? Žádné úpravy konfigurace při objednávání auta, prostě si přes rozhraní MMI vyberete sami verzi, která vám nejlépe vyhovuje. Už tak sofistikované svítilny, které mohou mít i laserové diody, jsou teď ještě dokonalejší. Mimo to dokážou autům za vámi signalizovat, že jsou příliš blízko (aktivují se všechny segmenty), nebo si můžete nastavit všemožné kombinace uvítacích a rozlučkových světelných show.

Audi Q8 (3)

Kabina zůstala prakticky beze změn, i když drobnými úpravami prošel infotainment. Jinak tu řidič najde obvyklé rozložení přístrojů i ergonomii palubní desky. Na středovém panelu jsou umístěny dva displeje, horní pro ovládání infotainmentu a ten pod ním nabízí nepřeberně možností nastavení klimatizace a komfortu sedadel. Přístrojový štít tvoří velký displej zobrazující informace o jízdě. Tady jsou k dispozici známé funkce zobrazení mapy navigace a výběr zobrazovaných údajů podle vlastních preferencí. Pohodlná sedadla řidiče i spolujezdce dělí široká loketní opěrka. V druhé řadě je místa dostatek, což vzhledem k celkové délce auta 4,992 metru a třímetrového rozvoru (bez dvou milimetrů) zase tolik nepřekvapí. Posádka si může užívat jízdu v dokonalém tichu nebo při nerušeném poslechu hudby, protože interiér je perfektně izolován, a to i přesto, že tento model má bezrámová skla ve dveřích. Objem zavazadlového prostoru 605 litrů je zcela dostačující i pro výpravu za sportem nebo na delší rodinnou dovolenou.

Audi Q8 (7)

Nabídka motorizací začíná výkonově vysoko, jak se na tak velké auto sluší. Základem je třílitrový diesel s 231 koňmi, nám se ovšem do testu dostala tato pohonná jednotka ve verzi s výkonem 286 koní a točivým momentem 600 Nm. Takové stádo pod kapotou už dokáže s Q8 pořádně pohnout, přestože pohotovostní hmotnost je téměř 2,5 tuny. Ostatně dokáže zrychlit z nuly na stovku za 6,1 sekundy a maximální rychlost činí 241 km/h. Přitom spotřeba je poměrně příznivá, a to nejen tabulková (8,9 – 8,0 l/100 km), ale i reálná během testu, kdy jsme dosáhli průměrně 8,8 l/100 km. Svou pozitivní roli tu sehrává i mild hybridní systém, který pracuje s napětím 48 V. Řazení zajišťuje standardně osmistupňová automatická převodovka tiptronic, v základu je i trvalý pohon všech kol quattro.

Audi Q8 (10)

Ten se skvěle podepisuje na stabilní jízdě, stejně jako dobře vyladěný podvozek, který nabízí i příplatkové vzduchové odpružení. Sportovní režim mění tento obří vůz skoro v lehkonohé kupé, i když samozřejmě fyzikální vlastnosti zcela pominout nelze. Jenže Audi Q8 je stvořeno především pro komfortní jízdu na dlouhé tratě a tuto svou úlohu plní na jedničku s hvězdičkou. Polyká stovky kilometrů, aniž se cítí řidič nebo posádka unaveni.

Audi Q8 začíná v ceníku na 2 039 900 Kč, testovaná verze pak startuje na 2 145 900 Kč. Dobrou zprávou pro milovníky mimořádně sportovní jízdy je fakt, že vrcholem nabídky je benzínová verze SQ8 TFSI s výkonem 507 koní a cenou od 2 924 900 Kč.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru