Fanoušci motorismu vědí, že MG je nově oživená, původně britská značka vozů, pod níž čínská společnost prodává automobily již i u nás. Název modelu ZS pak také nepřekvapí – modelové řady se označují písmeny v celém jejich portfoliu. Konečně EV je označení pro čistě elektrický pohon vozu.
Model ZS jsme v naší redakci otestovali krátce po jeho uvedení na trh, ovšem v konvenční verzi. Nyní se v testu ocitl elektromobil, který je k dispozici ve dvou výkonových variantách. Na kompaktní SUV s celkovou délkou 4,323 metru je dostačujících už 156 koní, které jsme měli v testu. Náročnější zákazníci si mohou vybrat ještě verzi o 21 koní silnějších. Kolik toto elektrické auto ujede na jedno nabití? A jak se liší od konvenčního sourozence?
Odpověď na druhou otázku je snadná – místo tradiční mřížky chladiče je tu plástvovitá výplň, ostatně to bývá nejčastější rozdíl mezi elektromobily a konvenčními vozy. Další odlišnosti najdeme na předním nárazníku. Exteriér je designován do líbivých tvarů – oplastování je jen decentní, křivky oken se dynamicky sbíhají směrem k zádi. Je příjemné, že kliky druhých dveří jsou na místě, kde je obvykle čekáme, a ne v hraně okna či jinde. Pro posádku v druhé řadě je i díky tomu nástup pohodlný. Svědčí tomu i příznivá výška prahů. Dynamiku zádi podtrhují prolisy ve víku kufru, pěkně vypadají stříbřité lišty na zadním nárazníku, které hezky vyplňují prostor, kde očekáváme koncovky výfuku.
Interiér zaujme kvalitně zpracovanou palubní deskou s červeným prošíváním, stejné je i na poměrně malém volantu, který je dole zploštělý. Přístrojový štít je digitální, nicméně jej designéři uložili do kapličky s rozměrným zastíněním. Středový panel lemují dvě široké lišty oddělující prostor řidiče a spolujezdce. Ta řidičova je nižší a trochu jinak tvarovaná, takže se o ni neotlačuje koleno, na straně spolujezdce vyšší postavy ale může být nepraktická. Infotainment se ovládá přes obrazovku na horním okraji středového panelu. Na rozdíl od vozu se spalovacím motorem, kde je v základu manuální převodovka (pěti- či šestistupňová), je v případě elektromobilu pochopitelně převodovka automatická, která se ovládá kruhovým voličem na středové konzole. Kabina je vzhledem k velikosti vozu vcelku prostorná, vyhovuje i objem zavazadlového prostoru 448 litrů. Pro zajímavost – jeho velikost je totožná s konvenčním modelem.
Naproti tomu výkon motoru je u elektrického auta o poznání vyšší – zatímco spalovací motory poskytují sílu 106, resp. 111 koní, u elektromobilu je díky třífázovému synchronnímu elektromotoru k dispozici 156, případně 177 koní. Námi testovaná motorizace s výkonem 115 kW (156 koní) disponuje točivým momentem 280 Nm, dosahuje maximální rychlosti 175 km/h a z nuly na stovku zrychlí za 8,6 sekundy. Kapacita baterie 69,9 kWh slibuje dle tabulek dojezd 440 kilometrů při plném nabití, nám se při nabití na 100 % ukazovala hodnota 290 kilometrů. Průběh nabíjení baterie a dojezd se přehledně zobrazují na displeji infotainmentu, ale také přímo v kapličce před řidičem. Udávaná kombinovaná spotřeba je dle technických parametrů 17,8 kWh/100 km, my jsme asi i vzhledem k chladnému období roku zaznamenali spotřebu 24,6 kWh/100 km.
Jaké jsou jízdní vlastnosti ZS v elektrickém provedení? Trochu překvapivá je větší hlučnost při dálničním limitu, jinak je ale jízda hladká, přejezdy nerovností komfortní. Vzhledem k tomu, že je poháněna přední náprava, nepouštíme se do překonávání terénních překážek, polní cestu ale ZS v klidu zvládne.
MG ZS EV je k dispozici za akční cenu od 849 900 Kč, přičemž v základu je řada asistenčních systémů sdružených do paketu MG Pilot. V ceně je také adaptivní tempomat, systém pro udržení v jízdním pruhu či parkovací senzory a kamera.