Volkswagen nyní v Evropě rozšiřuje nabídku modelové řady ID.7 o karosářskou variantu kombi. Nový model ID.7 Tourer patří mezi první zcela elektrická kombi ve vyšší střední třídě. V ní je Volkswagen souběžně zastoupen rovněž novým modelem Passat. Nové kombi ID.7 Tourer spojuje emisní výhody elektromobility s dlouhým dojezdem (až 685 km podle metodiky WLTP), kvalitním interiérem, vysokou úrovní cestovního komfortu a velkorysým vnitřním prostorem. Celoevropský předprodej bude zahájen již v prvním čtvrtletí letošního roku.
Výroba modelu ID.7 Tourer probíhá společně se sedany se splývavou zádí ID.7 a SUV ID.4 v německém závodě Emden, který se specializuje na elektromobilitu. ID.7 Tourer se od sedanu se splývavou zádí výrazně odlišuje zadní částí karoserie. Design elektrického kombi je charakterizován mimořádně dlouhou linií střechy a jejím přechodem do zadního výklopného víka. Po stylistické stránce je Tourer fúzí klasického kombi ve formátu Passatu a dynamické karoserie Shooting Brake ve stylu Arteonu. Zvýšením výšky v zadní části karoserie došlo v porovnání se sedanem se splývavou zádí k dalšímu zvětšení zavazadlového prostoru. ID.7 Tourer s pěti obsazenými sedadly pojme až 605 litrů zavazadel (s opěradly zadních sedadel v poloze Cargo). Při využití prostoru až k opěradlům předních sedadel a po strop vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1714 litrů.
Volkswagen bude pro ID.7 Tourer nabízet dvě různé velikosti akumulátorové baterie. V závislosti na kapacitě sady akumulátorů dosáhne manažerský elektromobil dojezdu až 685 km podle metodiky WLTP. U největší akumulátorové baterie bude možné využívat nejvyšší nabíjecí výkon až 200 kW po připojení vozu k rychlonabíjecímu stojanu se stejnosměrným proudem. Tímto výkonem bude možné sadu akumulátorů nabít z 10 na 80 procent za výrazně méně než 30 minut.
Nový model přichází na trh s inovativními technologiemi. Mezi ně patří sériově dodávaný head-up displej s rozšířenou realitou. Head-up displej s rozšířenou realitou současně mění uspořádání přístrojové desky, jejíž klasické přístroje se zmenšily. Komfort na palubě se vyrovná vyšší třídě. Na tom mají svůj podíl detaily, mezi něž patří mimo jiné výdechy ventilační soustavy automaticky ovládané malými servomotory nebo sedadla ergoActive s novou funkcí tlakové bodové masáže a automatickou klimatizací sedacích ploch. Další inovací ve výbavě je panoramatická střecha s „chytrým sklem“. Vrstvy skla lze elektronicky měnit od neprůhledných po průhledné. Zcela nová je také aplikace Wellness In-Car App3. Prostřednictvím tří předem nakonfigurovaných programů („Fresh Up“, „Calm Down“ a „Power Break“) lze přizpůsobovat funkce vozidla tak, aby bylo cestování pro posádku za jízdy nebo během přestávek co nejpříjemnější. Aplikace přitom v závislosti na výbavě vozidla používá ambientní osvětlení, audiosystém, klimatizaci, nastavení „chytrého skla“, klimatizaci sedacích ploch3 , masážní funkci v sedadlech, ID.LIGHT a displej informačního a zábavního systému.