Testování nového elektrického Range Roveru bylo zahájeno

Prototypy nyní prochází jedním z nejpřísnějších programů testování konstrukce v historii. Karoserie se musí vypořádat s extrémními teplotami, náročným terénem nebo zvládnout brodit se vodou hlubokou až 850 mm. Cílem inženýrů je vytvořit nejtišší a nejkultivovanější Range Rover s jedinečnou konfigurací aktivního potlačení hluku od vozovky a výbornou akustikou. Navíc s maximální úrovní komfortu v interiéru, kterou dokáže poskytnout elektrický pohon. Díky 800V architektuře bude možné rychlé nabíjení z veřejných sítích. 

Range Rover_Exteriér

Elektrický Range Rover se začne vyrábět na flexibilní modulární platformě Modular Longitudinal Architecture v Solihullu ve Velké Británii spolu se stávajícími mild-hybridními a plug-in hybridními vozy Range Rover. V závodě se otevřela nová linka na výrobu těchto platforem za 70 milionů liber.

Baterie a elektrické pohonné jednotky (EDU) se budou montovat v novém výrobním centru společnosti JLR pro elektrické pohony ve Wolverhamptonu ve Velké Británii. První zájemci o elektrický Range Rover si mohou vůz předobjednat.

Společnost Jaguar Land Rover otevřela pořadník pro svůj elektrický model Range Rover, a to ještě před oficiálním spuštěním objednávek pro zákazníky.

Vůz disponuje výkonem srovnatelným s vlajkovou lodí, a to osmiválcovým modelem Range Rover a terénními schopnostmi vyvinutými přímo experty Land Roveru, které jsou pro tento vůz charakteristické již od jeho uvedení na trh v roce 1970.

Po roce virtuálního vývoje zahrnujícího testování odolnosti přední části vozu, analýzu systémů s více karoseriemi, která zohledňuje nároky na podvozek, a virtuální brodění rychlostí až 50 km/h, byly postaveny první reálné vozy. Inženýři zahájili testování na cestách v náročném terénu po celém světě, od Švédska po Dubaj, při teplotách od -40 °C do +50 °C. Program celosvětových reálných testů byl přizpůsobený prvnímu čistě elektrickému Range Roveru tak, aby byla zajištěna odolnost systému elektrického pohonu, včetně komponentů umístěných pod podlahou, odolnost baterie, integrita podvozku a dynamika vozidla při snížení tepelného zatížení.

Foto: archiv Range Rover



Facebook

Nejčtenější

Nahoru