Nový Volkswagen Transporter se poodhaluje

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Značka zahájí předprodej nového modelu Transporter v České republice v první polovině roku 2024. Spuštění prodeje je plánováno na začátek roku 2025. Nová generace nabízí výrazně rozšířenou sériovou výbavu v porovnání se svými předchůdci – včetně digitálního panelu sdružených přístrojů, centrálního displeje a nejnovějších asistenčních systémů – a zcela novou řadu vysoce hospodárných systémů pohonu. 

Transporter_PanAm_container-harbor_FRONT-mule_06_1262397948

Kromě nových LED světlometů a zadních sdružených LED svítilen bude sériová výbava nového modelu Transporter zahrnovat mimo jiné také elektronickou parkovací brzdu včetně funkce Auto Hold, 12“ panel digitálních sdružených přístrojů (Digital Cockpit), informační a zábavní systém (včetně DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, on-line služeb a 13“ dotykového displeje), multifunkční volant, dešťový snímač, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, autonomní nouzové brzdění Front Assist a dynamické zobrazování dopravních značek s upozorněním na jízdu v protisměru.

Transporter se bude nabízet jako skříňový vůz (bez oken vzadu), skřínový vůz Plus (s druhou řadou sedadel), skříňový vůz s přepážkou ve tvaru L, Kombi (s okny vzadu), vozidlo s dvojkabinou a dlouhou valníkovou nástavbou a později i jako Caravelle (komfortnější vnitřní výbava). Verze Kombi a skříňové vozy budou na přání k dispozici také s vysokou střechou a prodlouženým rozvorem náprav. Vysokou střechu lze nově kombinovat rovněž s kratším rozvorem náprav.

Transporter_PanAm-INT_16_02_1163051672

Vůz má vnější délku 5050 mm – to je o 146 mm více než u předchůdce. Rozvor náprav se zvětšil o 97 mm na 3100 mm. Na přání bude nabízen rozvor náprav prodloužený o 400 mm (celková délka: 5450 mm). Vnější šířka 2032 mm je o 128 mm větší než u předchůdců (bez vnějších zpětných zrcátek). Největší nákladový prostor modelu se standardním rozvorem náprav a standardní střechou vzrostl na 5,8 m3. Největší šířka mezi podběhy kol byla výrazně zvětšena, a to o 148 mm na 1392 mm. Užitečná hmotnost se standardním rozvorem náprav a motorem TDI se zvýšila z 1,2 na 1,3 tuny. Zvýšila se nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu (brzděného, při 12% stoupání) u skříňové verze poháněné vznětovým motorem o výkonu 110 kW nebo 125 kW z 2,5 na 2,8 tuny. V neposlední řadě vzrostlo i maximální dynamické zatížení střechy, a to ze 150 kg na 170 kg.

Transporter_PanAm_container-harbor_BACK-mule_07_1742354003

Později bude uveden i nový model Transporter s plug-in hybridním pohonem (e-Hybrid) a výhradně elektrickými pohony (e-Transporter), a poprvé tak nabídne zákazníkům alternativu k přeplňovaným vznětovým motorům (TDI). Předprodej bude zahájen s turbodiesely a vozidly kategorie N1 – se skříňovými vozy, skříňovými vozy Plus, skříňovými vozy s přepážkou ve tvaru L a dvojkabinami. Nové motory TDI jsou k dispozici ve třech výkonových variantách: 81 kW (110 k), 110 kW (150 k)
a 125 kW (170 k). Po nich bude následovat plug-in hybridní pohon s nejvyšším celkovým výkonem 171 kW (233 k) a čtyři elektrické pohony s nejvyšším výkonem 85 kW (116 k), 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) nebo 210 kW (286 k). Elektrické verze budou vybaveny sadou akumulátorů o celkové kapacitě 83 kWh. Základní verze s elektrickým pohonem o výkonu 85 kW bude nabízena s celkovou kapacitou akumulátorové baterie 54 kWh. Verze TDI a e-Hybrid mají pohon předních kol. Pro verze TDI s výkonem 110 kW a vyšším bude na přání k dispozici systém pohonu všech kol 4MOTION. Zcela elektrické verze budou mít poháněná zadní kola. Později je doplní také varianta s pohonem všech kol.

Foto: archiv Volkswagen



Facebook

Nejčtenější

Nahoru