Nový Peugeot 208 otvírá objednávky, pořídíte ho výrazně levněji než dřív

Nejprodávanější model na evropském trhu za loňský rok, Peugeot 208, je po faceliftu. První fotky proběhly médii v červenci letošního roku. Od té doby se spekulovalo, kolik bude nový model stát. Design je totiž výrazně atraktivnější, interiér mnohem modernější, nabídka asistenčních systémů na úrovni vyšších segmentů, a navíc facelift přinesl zcela nové pohony.

foto01

Cena nového modelu však překvapivě nevzrostla, naopak oproti letošnímu lednu spadla o skoro padesát tisíc korun. Je to hlavně díky zmírnění čipové krize, zkrácení dodacích lhůt a navýšení výrobní kapacity. Tohoto pozitivního obratu chce Peugeot využít k tomu, aby získal zpět pozici na českém trhu, o kterou vlivem krize přišel. A akční ceny jsou skvělým řešením. Radují se hlavně klienti. Shrňme si změny, které facelift přinesl.

Design

Nový Peugeot 208 má nyní světelný podpis po vzoru vlajkové lodi, Peugeotu 508. Jedná se o tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Facelift přinesl také stylová 16 nebo 17palcová dvoubarevná kola s diamantovým výbrusem. Nová je i mřížka chladiče s postupně se rozvíjejícím vzorem v barvě karoserie, který se plynule prolíná s celkovým objemem nárazníku. Mřížka chladiče a karoserie již nejsou oddělené, ale tvoří jeden celek, což zvyšuje vizuální robustnost, efektivitu a modernost. Chybět nemůže ani nové logo a výrazná identifikace značky v zadní části. Zajímavé jsou i nové barvy karoserie: bezpříplatková velmi výrazná žlutozelená a elegantní matná šedá. Kromě těchto odstínů můžete volit i perleťově červenou, zářivě modrou či klasickou trojici černá – bílá – šedá. Celkově se z hlediska designu nový Peugeot 208 posunul o pořádný kus dopředu.

foto03

Interiér

Začněme čalouněním. Všechny verze nového modelu 208 jsou opatřeny novou elegantní látkou na sedadlech, u verze GT je za příplatek v nabídce nové černé čalounění Alcantara se zeleným prošíváním. Velký posun zaznamenal i přístrojový panel, který je s 3D zobrazením, digitální a konfigurovatelný. Dotyková obrazovka umožňuje nyní ovládat nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect a Peugeot i-Connect Advanced. Volbu ambientního osvětlení známe už z předfaceliftové verze. Teď ale přibyly nové barvy. Navíc jsou sladěny s odstíny centrálního dotykového displeje a případně zohledňují zvolený jízdní režim.

Motorizace

Z nabídky spalovacích motorů zmizel diesel a zůstaly jen dvě benzínové verze o výkonech 75 nebo 100 k. Zato přibyl zcela nový mild-hybridní pohon Hybrid 48V s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Velkými změnami prošel i plně elektrický pohon. Má novou baterii o kapacitě 51 kWh a elektromotor o výkonu 115 kW/156 k. Dojezd dosahuje 400 kilometrů.

foto04

Ceny

Nový Peugeot 208 ve výbavě ALLURE a se základním benzínovým motorem pořídíte za slušných 345 000 Kč. O 30 tisíc víc stojí silnější motor o výkonu 100 k. Mild-hybridní varianta se prodává za 490 000 Kč. Velmi dobře je na tom z hlediska ceny elektrická verze. Ještě na začátku letošního roku se totiž prodávala za 920 tisíc, přitom mluvíme o vozu s dojezdem jen 350 kilometrů. Nyní za model e-208 s dojezdem 400 kilometrů a s o 15 % výkonnějším motorem zaplatíte jen 840 000 Kč. Osmiletá záruka (nebo 160 000 km) je přitom v ceně. Na všechny ostatní pohony je záruka pětiletá.

Foto: Peugeot



Facebook

Nejčtenější

Nahoru