U nového Peugeotu 508, který je k dispozici ve verzích fastback, SW a PSE (Peugeot Sport Engineered), představuje značka nový design modelů určených pro náročnější klientelu. Přední část je dynamičtější a v jejím středu se nachází nové logo značky. Vůz působí moderně i díky tomu, že se mřížka chladiče opticky prolíná s celkovým objemem nárazníku. U těchto modelů se poprvé objevují nové charakteristické přední světlomety se třemi drápy. Jsou zabudovány do extrémně štíhlých světlometů Matrix LED. Tímto prvkem výbavy jsou vybaveny všechny úrovně výbavy. Vzadu je součástí nových LED světel typický podpis se třemi drápy a směrovky s posuvem světla.
V kabině nových modelů 508 a 508 SW je patrný jasný posun směrem k luxusnějším kategoriím produktů. Důraz je kladen na kvalitu a modernost materiálů nového čalounění, stejně jako na nové zjednodušené ovládání převodovky přinášející lepší zážitek a propracovanější ergonomii.
Systém Peugeot i-Cockpit nového modelu 508 nabízí opět více technologií, a to díky novému systému infotainmentu Peugeot i-Connect Advanced se středovým desetipalcovým displejem s vysokým rozlišením, online navigací, rozpoznáváním hlasu, bezdrátovým připojením a aktualizacemi „over the air“.
Samozřejmostí jsou vyspělé asistenčními systémy, které zajišťují bezpečnost jízdy. Mezi ně patří zejména:
- Noční vidění (Night Vision), které řidiče upozorní na přítomnost zvířat, chodců nebo cyklistů v jízdním pruhu dříve, než se objeví v záběru dálkových světlometů;
- Poloautonomní řízení 2. úrovně, které tvoří adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu;
- Parkovací asistent s HD kamerami;
- Řízené odpružení se 3 režimy (Normal, Comfort a Sport).
Nabídka motorů pohánějících nové vozy Peugeot 508 a 508 SW zahrnuje dvě plug-in hybridní verze, jednu novou o výkonu 180 k a další o výkonu 225 k. Dále lze volit mezi benzinovou a dieselovou variantou, obě o výkonu 130 k. Všechny motory jsou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Vlajkovou lodí strategie „Neo-Performance“ je plug-in hybridní 508 Peugeot Sport Engineered s výkonem 360 k a pohonem všech kol.
Peugeot 2008 je již více než tři roky nejprodávanějším SUV segmentu B na evropském trhu. Nyní udělal další krok vpřed z hlediska designu, technologií a elektrifikace.
Peugeot 2008 byl uveden na trh koncem roku 2019 a vyrobilo se ho již téměř 700 000 kusů. Na úspěchu tohoto modelu se podílí také elektrická verze e-2008, která byla od roku 2019 s více než 75 000 vyrobenými kusy průkopníkem elektromobility ve svém segmentu. V roce 2022 činil její podíl na prodejích modelu 17,4 %.
Nový Peugeot 2008 se vyrábí ve španělském městě Vigo. Do prodeje se na evropském trhu dostal v létě 2023 a jeho nabídka zahrnuje tři úrovně výbavy – Active, Allure, GT – a čtyři motorizace, včetně nového 100% elektrického motoru o výkonu 115 kW/156 k s dojezdem až 406 km. V roce 2024 bude nabídka rozšířena o zcela nový hybridní motor.
Peugeot 2008 je po vozech 508 fastback a 508 SW dalším modelem, který používá nový světelný podpis Peugeot. Tvoří jej tři svislé světelné drápy, které jsou u nového Peugeotu 2008 zabudovány do leskle černých lišt na nárazníku. Tento nový světelný podpis je použitý u všech verzí. Nová zadní LED světla modelu 2008 nabízejí nyní podobu symbolických tří drápů, podle nichž lze vozy Peugeot zezadu jednoznačně rozpoznat. Drápy jsou tvořeny třemi tenkými dvojitými horizontálními lamelami umístěnými nad sebou, které opticky vůz rozšiřují. Zpětná a směrová světla jsou rovněž opatřena LED technologií.
Model 2008 dostal přední část, na níž je umístěno aktuální logo značky Peugeot. Přední část oproti předchozí podobě vozu působí širší.
Peugeot e-2008, který je průkopníkem plně elektrických SUV segmentu B, je vybaven novými motory, které se již představily u modelů e-208 a e-308. Maximální výkon se zvýšil o 15 % ze 100 kW/136 k na 115 kW/156 k, kapacita baterie se zvýšila z 50 kWh na 54 kWh. Díky vylepšení účinnosti se podařilo sladit nárůst výkonu s prodloužením dojezdu, který dosahuje až 406 km oproti dřívějším 345 km. Nový Peugeot e-2008 nabízí dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a všem řešením nabíjení: standardně jednofázovou nabíječku o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázovou nabíječku o výkonu 11 kW. Předpokládaná doba dobití z 20 % na 80 % je 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes Wall Box (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW).
Na začátku roku 2024 dostane nový Peugeot 2008 nové pohonné ústrojí HYBRID 48V, které bude tvořit benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 136 k, spojený s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí bude elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může nový Peugeot 2008 vybavený systémem HYBRID 48V více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Kromě výše popsaných elektrifikovaných motorů je nový Peugeot 2008 k dispozici s výběrem benzinových a naftových motorů, díky nimž si každý zákazník může vybrat model, který bude vyhovovat jeho potřebám:
PureTech 100: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 100 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.
PureTech 130: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, může být spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 nebo šestistupňovou manuální převodovkou.
BlueHDi 130 EAT8: dieselový čtyřválcový o objemu 1,5 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.
Foto: Josef Žídek