Záhadný Peugeot 508 PSE. Radikální model, který není v ceníku, ale jde koupit

Na webových stránkách Peugeotu o něm nenajdete takřka žádné informace, ani za kolik se dá v Česku koupit. Jakoby oficiálně ani neexistoval. Přesto si ho můžete u nás pořídit. A toužíte-li být majitelem nejvýkonnějšího sériového vozu, který kdy značka Peugeot vyrobila, připravte si jeden a třičtvrtě milionu korun.

PEUGEOT_508PSE

Proč ale Peugeot na svých stránkách svůj nejsilnější model nezmiňuje? Pravdou je, že tento vůz značka Peugeot v Česku oficiálně nenabízí. Je totiž hodně specifický, prémiový a složitě objednatelný. Individuální objednávka u koncesionáře ale funguje. Prostě taková „podpultovka“, na kterou si možná chvíli počkáte, ale o to sladší bude pocit, až se do ní posadíte, nastartujete, sešlápnete plyn a necháte se unést silou 360 koní.

Jméno 508 Peugeot Sport Engineered se sice zdá komplikované a dlouhé, a proto se zkracuje na 508 PSE, na druhou stranu ale přesně označuje to, čím tento model je, a sice výsledkem práce specializovaného technického týmu prestižní závodní divize Peugeot Sport. Tito experti mají na svém seznamu úspěchů taková díla jako nezničitelný dakarský speciál 3008, neuvěřitelný stroj Peugeot 208 T16, se kterým Sébastien Loeb pokořil rekord legendárního závodu Pikes Peak nebo několik vítězných vozů dvacetičtyřhodinovky Le Mans. Občas se inženýři, jejichž denním chlebem je vyvíjet závodní placky, podílejí i na vývoji sériových aut. Samozřejmě k radosti klientů, protože tyto vozy pak mají opravdu grády. Pro Peugeot 508 PSE vytvořili specialisté z Peugeot Sportu řadu různých klíčových dílů, nejvíc se ale zaměřili na podvozek a jeho nastavení, aby dosáhli co nejvyššího kompromisu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi. Provedli například optimalizaci proměnlivého tlumení se 3 režimy  – Comfort/Hybrid/Sport a dodali vozu specifické přední brzdové kotouče o průměru 380 mm a pevné třmeny se 4 písty. Sportovní charakter vozu pak doplňují nižší světlá výška, širší rozchod vepředu i vzadu a 20palcová kola s pneumatikami Michelin© Pilot Sport 4S.

foto01 - kopie

Svoje sportovní ambice ani obrovský výkon Peugeot 508 PSE na sobě nedává nijak moc znát. Na výstřednosti si totiž moc nepotrpí, spíš sází na eleganci, vznešenost, požitek z jízdy… to, co Francouzi jedním slovem nazývají „Allure“. Šéfdesignér značky Matthias Hossann to popisuje následovně: „Peugeot radikálním charakterem nového modelu 508 posiluje svou technologickou identitu a charakteristický vzhled šelmy. Ultratenké světlomety a podpis se třemi drápy jsou zasazeny do masky chladiče, která splývá s nárazníkem, a vytváří tak velkolepou přední část.“ Facelift, kterým si nový Peugeot 508 před několika týdny prošel, tento nadčasový design posunul ještě o úroveň výš. Je ještě dravější, sebevědomější a sportovnější než kdy předtím. Na silnici ho rozhodně nepřehlédnete. Působivou sexy siluetu dokreslují sportovní propriety v pronikavě zelené barvě Kryptonit, efektní koncovky výfuku, centrální difuzor, výrazné třeny předních brzd či ostře řezaná mřížka chladiče.

Nejzajímavějším atributem vozu 508 PSE je nepochybně jeho výkon. 360 koní působí v dnešní době tak trochu jako z jiného světa. Podobných charakteristik totiž dosahovaly obří šestiválce z minulého století, které vám po pár kilometrech dynamické jízdy vypily nádrž, a ty už dávno uvolnily místo kompaktním a šetřivým, ale objemově i výkonnostně malým motorům. Jak je tedy možné, že v této úsporné době prodává automobilka se silným ekologickým přesvědčením nejvýkonnější sériový vůz, který kdy vyrobila? Odpověď je jednoduchá. 508 Peugeot Sport Engieneered pohánějí tři motory, z toho dva jsou elektrické a jeden benzínový. Tento systém tak může díky důmyslné kombinaci tepelné a elektrické energie vyvinout točivý moment až 520 Nm a takřka okamžité zrychlení. Kombinace tří motorů navíc poskytuje i plnohodnotný pohon 4X4. Dosahované výkonové charakteristiky jsou impozantní:

  • zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s,
  • 1000 m s pevným startem za 24,5 s,
  • z 80 na 120 km/h za 3 s,
  • maximální rychlost 250 km/h (elektronicky řízená).

PEUGEOT_508PSE_E-LIONTESTDRIVE_2306TC0085

Za svou výjimečnost si Peugeot 508 pochopitelně nechá zaplatit. Cenovka začíná na 1 750 000 Kč, což rozhodně není málo. Na druhou stranu je třeba říci, že na této částce i končí, protože vůz ve výbavě PSE je tak zvaně v plné palbě. Nic dalšího už nepřiobjednáte. V základu má vysloveně prémiové doplňky jako masážní a vyhřívaná sedadla, systém Hi-Fi Premium FOCAL či vysloveně luxusní noční vidění s infračervenou kamerou.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru