Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid je nejen nejdynamičtější, ale i nejúspornější generace v historii tohoto modelu. Dlouhý dojezd v elektrickém režimu (EV) a nízká spotřeba paliva jsou zásluhou vyspělých technologií. Podle dosavadních jízd a stylu řidiče dokáže například upravit výkon hybridního systému.
Pátá generace modelu Prius představuje skutečný průlom. Vůz přitahuje pozornost nejen siluetou čtyřdveřového kupé, kterou podtrhují elektrické kliky zadních dveří ukryté ve sloupcích, ale také inovativními a průkopnickými řešeními.
Největší změny oproti předchozí generaci přineslo plug-in hybridní (PHEV) hnací ústrojí, jež kombinuje výkon skutečného elektromobilu s komfortem poskytovaným nejnovější hybridní technologií.
Výkonný hybrid 5. generace
Hybridní pohonný systém páté generace zrychlí vůz z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, jde tak o nejdynamičtější model v historii značky Prius. Vůz kombinuje dvoulitrový motor TNGA o výkonu 152 koní (112 kW) s novým předním elektromotorem o výkonu 160 koní (120 kW). Celkový výkon soustavy je 223 koní (164 kW), což je téměř dvojnásobek výkonu předchozí generace modelu Prius Plug-in Hybrid (122 koní/90 kW).
Celý systém podvozku byl vyladěn na nejlepší výkon v historii modelu. Nižší hmotnost a vyšší tuhost jsou zásluhou platformy GA-C druhé generace v architektuře TNGA. Díky tomu má nový Prius stabilní a předvídatelné jízdní vlastnosti. Nízké těžiště získal umístěním akumulátoru pod zadní sedadlo a posunutím palivové nádrže níže a více dopředu ve srovnání s předchozí generací.
Nízká spotřeba paliva díky systému Predictive Efficient Drive
Výkonný hybridní systém nového modelu je rovněž vysoce účinný a dosahuje spotřeby paliva pouhých 0,5-0,7 l/100 km, což odpovídá extrémně nízkým emisím CO2 v kombinovaném cyklu – 11-16 g/km podle testovací normy WLTP.
Prius Plug-in Hybrid je také první model Toyoty s novým systémem Predictive Efficient Drive umožňujícím snížit spotřebu paliva. Na základě uskutečněných jízd a jízdního stylu řidiče automaticky optimalizuje výkon hybridního systému.
Díky údajům z navigačního systému dokáže identifikovat místa, kde řidič nejčastěji brzdí příliš prudce, a navrhne mu brzdit dříve, aby získal zpět co nejvíce energie. Když se vůz blíží k dálnici nebo příjezdové cestě, kde je potřeba vyšší výkon, systém přepne vůz do hybridního režimu a v městských zónách zajistí automatická aktivace režimu EV tichou jízdu bez emisí. S přibývajícím počtem ujetých kilometrů, a tedy i získaných údajů, se zvyšuje účinnost systému.
Delší dojezd v režimu EV
V každodenním provozu lze Prius Plug-in Hybrid používat jako elektromobil. Díky velké baterii s kapacitou 13,6 kWh je dojezd v režimu EV až 86 km, což umožňuje každodenní jízdu bez nutnosti spouštět spalovací motor. Použití baterie s vyšší kapacitou umožnil také systém (Regeneration Boost).