Hyundai i40 1.7 CRDi – v odvážnějším stylu

V polovině roku se na český trh dostal Hyundai i40 v modelovém provedení 2016, a to ve variantách sedan i kombi. Na první pohled je zřejmé, že automobilka tímto faceliftem reaguje na nové trendy evropského designu, které diktují vozům mnohem sebevědomější vzhled. Novinkou je ale rovněž spojení naftového motoru se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Hyundai i40

Vzhled vozu, který má za úkol oslovit nejen fleetové manažery, ale také movitější rodiny s dětmi, se přizpůsobil současné módě především rozměrnou maskou chladiče, která má sice podobný základní obrys jako předchozí model, tedy šestiúhelníkový, ale zmizela lišta, která jej horizontálně půlila uprostřed. Mřížka je tak tvořena pouze sedmi velkými lamelami, ve středu horních dvou je pak umístěno logo a po obvodu mřížku lemuje výrazný chromovaný rámeček.

Přepracovaný přední nárazník má po stranách nové LED diodové mlhovky, které značky již dříve představila u modelu Genesis. Lehce změněný je i tvar světlometů vpředu i vzadu. Silueta vozu zůstává nezměněna a zejména v testovaném provedení kombi působí auto hodně rozměrně, přestože měří na délku 4775 mm, což je pořád parametr, který dovoluje dobré manévrování v městském provozu. Díky těmto úpravám působí i40 stále dynamickým dojmem jako při svém prvním uvedení v roce 2011.

Interiér v testovaném provedení nabízí pěkná kožená sedadla s perforovaným čalouněním, která mohou být vyhřívaná i odvětrávaná, což zejména po posledním tropickém českém létě mnohý zákazník ocení. Sedáky jsou pohodlné, opěradla rovněž, takže na dlouhé cestování pro obchodního zástupce i rodinu znamenají dobré řešení. Přístrojová deska se příliš nezměnila a na středovém panelu zůstalo velké množství tlačítek a ovladačů, což je dnes trochu v kontrastu s evropskými vozy, které redukují jejich množství někdy až na úkor intuitivního ovládání.

Pokud se obáváte parkování, které je při couvání trochu ztíženo horším výhledem přes vysokou záď, přijde vám vhod zadní parkovací kamera. V nejvyšší výbavě testovaného vozu byl také inteligentní parkovací asistent, který zajede sám do vhodného místa, které si předtím vybere. Kožený volant má příjemnou velikost, dobře padne do ruky a byl navíc vyhřívaný, což se zrovna v testovacím období s prvními mrazíky docela hodilo.

Komfort uvnitř je jedna z priorit tohoto modelu, takže je tu široká loketní opěrka mezi řidičem a spolujezdcem, která vylučuje nějaké loketní souboje. Interiér i40 netrpí obvyklou nemocí manažerských vozů, kde stylovost ustupuje praktickému využití, takže odkládacích ploch je tu dostatek. V druhé řadě je sezení pohodlné, místa pro kolena i hlavu dostatek, úhel opěradla je možno nastavit. Objem zavazadelníku 553 litrů je víc než dostatečný a určitě uspokojí typ zákazníků, pro který je určen. Novinkou je pro tento modelový rok uvedení některých vyspělých asistenčních systémů – podpora jízdy v pruhu, asistent automatického nastavování dálkových světel nebo čtení dopravních značek.

Další inovace se týká nabídky motorizací – v nabídce je opět dvoulitrový benzín s výkonem 165 koní a dieselový motor 1.7 CRDi ve výkonové verzi 115 a 141 koní. Testovali jsme výkonnější diesel, i tak je ale nutno říci, že by si i40 zasloužila pár koní navíc. Pro dlouhé jízdy po dálnici, kdy vám stačí udržovat konstantní cestovní rychlost, je sice jeho síla přijatelná, do dalšího zrychlování se mu ale už moc nechce a na dynamičtější jízdu si musíte nechat zajít chuť. Velkou pochvalu si zaslouží nová sedmistupňová dvouspojková převodovka, která s motorem dobře spolupracuje a drží jeho projev ve velmi kultivované a na spotřebu méně náročné poloze. Projeví se to ovšem pomalejší akcelerací, která je znát při rozjezdech a také pokud převezmete řazení prostřednictvím pádel pod volantem, kdy sice motor více uslyšíte, výrazněji se to ale na jeho odezvě neukáže. Uváděná kombinovaná spotřeba je 4,9 l/100 km, během testu jsme pak na palubním počítači zaznamenali 7,7 l. Jízdnímu projevu podvozku prospěl nový systém ATCC, který je novinkou pro tento model, a jeho úkolem je přibrzďovat vnitřní kolo v zatáčce. Přejezdy nerovností odpovídají celkově komfortnímu naladění i40.

Aktuální ceník nabízí Hyundai i40 za cenu od 684 990 Kč (1.7 CRDi 115 koní), testovaný vůz 1.7 CRDi s výkonem 141 koní začíná na 704 990 Kč, s automatickou převodovkou v nejvyšší výbavě Premium je pak od 864 990 korun.

Testovaný model:

motor:  vznětový čtyřválec 1685 cm3

výkon:  104 kW/141 k při 4000 ot./min.

točivý moment:  340 Nm při 1750 – 2500 ot./min.

rozměry:  délka 4775 mm, šířka 1815 mm, výška 1470 mm

rozvor náprav: 2770 mm

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru