Nová DS 3 přijela do ČR

Nová DS 3 je nástupcem modelu DS 3 Crossback, přičemž nabízí nový design a technologie. Verze DS 3 E-Tense je vybavena novým elektromotorem o výkonu 115 kW (156 koní) a novou baterií o kapacitě 54 kWh, díky níž dosahuje dojezd vozu v kombinovaném cyklu WLTP 402 km. Vůz se vyrábí výhradně v Poissy nedaleko Paříže, a to ve verzi s elektrickým nebo spalovacím motorem (benzinovým nebo naftovým). Motory i nový elektromotor a baterie se zvýšenou kapacitou se rovněž montují ve Francii.

IMG_20230331_095517_resized_20230331_110312374

DS 3 ukazuje změny prostřednictvím siluety. Design má představovat rovnováhu mezi liniemi a objemy. Nejviditelnější změny se týkají přední části. Dávají vozu pocit robustnosti.

Nové LED světlomety, které jsou součástí standardní výbavy, mají dynamický design a dodávají vozu ostřejší vzhled díky třem charakteristickým modulům zvýrazněným matně chromovaným orámováním. Za příplatek je k dispozici také systém DS Matrix LED Vision s inteligentním automatickým ovládáním dálkových světel. Nová světla pro denní svícení tvoří dvě řady LED diod uspořádaných vertikálně po obou stranách přední části vozu.

DS 3 prošla vývojem nejen z hlediska designu, ale i techniky. Nový nárazník a maska chladiče byly zcela přepracovány s cílem optimalizovat aerodynamické vlastnosti vozidla. Tuto novou účinnost demonstrují aerodynamické profily rámující spodní mřížku sání vzduchu. Profil si zachovává své charakteristické znaky, zachovává si žraločí ploutev typickou pro DS 3, má vysouvací kliky dveří a neviditelné vnější lišty oken. Zadní část vozu je elegantní, světla a víko zavazadlového prostoru jsou zvýrazněna černě lakovanou lištou. Kola mají zcela nový design. K dispozici jsou v rozměrech 17 a 18 palců a v různých motivech a barvách. Nová DS 3 ve 100% elektrické verzi E-Tense je opatřena novými 18palcovými koly Toulouse s pneumatikami „Tall & Narrow Class A+“.

IMG_20230331_120230_resized_20230331_110234330

Pojďme se podívat také do interiéru. Vůz je opatřen novým volantem, na kterém řidič nalezne ovladače asistenčních systémů řízení i tlačítka systému infotainmentu a v případě automatické převodovky je doplněn pádly pro řazení umístěnými pod volantem. Nový středový displej s úhlopříčkou 10,3″ s vysokým rozlišením je nyní součástí standardní výbavy a je do něj zabudován nový systému infotainmentu DS Iris System.

Sedadla jsou vyrobena z inovativní pěny s vysokou hustotou. Přední sedadla mohou být vyhřívaná, mohou nabízet masážní funkci (beder) a elektrické nastavení (podélné nastavení, nastavení výšky a sklonu a bederní nastavení).

IMG_20230331_095445_resized_20230331_110328630

DS 3 E-Tense je vybavena zcela novým elektromotorem (montovaným v Trémery-Metz), redukční převodovkou (vyráběnou ve Valenciennes) a novou baterií (montovanou v Poissy) pro zvýšení výkonu a dojezdu. Nový hybridní synchronní elektromotor poskytuje výkon 115 kW (156 k) a točivý moment 260 Nm při napětí 400 V. Nová baterie s kapacitou 54 kWh (užitečná kapacita 50,8 kWh) je tepelně regulována pomocí cirkulace kapaliny a tepelného čerpadla, což umožňuje rychlé dobíjení, delší dojezd a delší životnost. Standardní palubní nabíječka pojme 100 kW stejnosměrného proudu (0 až 80 % za 25 minut) a 11 kW střídavého proudu (0 až 100 % za 5 hodin).

Díky lepší hustotě energie je baterie velmi kompaktní a je umístěna pod předními a zadními sedadly a pod středovým tunelem. Vnitřní prostor a poloha řidiče jsou naprosto stejné jako u ostatních motorů.

Nová DS 3 E-Tense dosahuje dojezdu až 402 km v kombinovaném cyklu WLTP (12,6 kWh/100 km) a více než 500 km v městských podmínkách, a to díky účinnosti elektromotoru, jeho schopnosti rekuperace energie a pomocné výbavě, jako je tepelné čerpadlo, systém umožňující přednastavení teploty v kabině na dálku a také díky aerodynamické optimalizaci přední části a kol a snížení světlé výšky o 10 mm u verzí se 17 a 18palcovými koly s pneumatikami Tall & Narrow. Všechny tyto faktory dohromady umožňují snížit u modelu SCx až o 7,6 %.

DS 3 je k dispozici také se dvěma benzinovými motory: PureTech 100 se šestistupňovou manuální převodovkou a PureTech 130 s osmistupňovou automatickou převodovkou. K dispozici je také dieselový motor BlueHDi 130 spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Cena modelu v ČR začíná na 770 tis Kč vč. DPH.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru