Vozy páté generace Volkswagenu Caddy jsme testovali již několikrát. Naposledy to byla verze California. Ale tentokrát jsme vybrali nástupce Caddy Alltrack, tedy provedení PanAmericana s nejsilnějším dieselem a pohonem všech kol. Model vychází z druhého výbavového stupně Life a je dostupný pouze pro standardní délku karoserie. Zde tedy s motorem 2.0 TDI v nejsilnější verzi s 90 kW, kdy jsou poháněna všechna čtyři kola a vůz je vybaven šestistupňovým manuálem.
V prostorném interiéru najdeme klasickou výbavu modelu Caddy s tvrdými nelakovanými plasty. Tlačítka byla nahrazena dotykovým ovládáním na obrazovce infotainmentu. Odkládacích prostorů je tu spousta, místa pro cestující na předních i zadních sedadlech je v tomto pětimístném provedení opravdu dost. Zadní cestující mají k dispozici vyklápěcí stolky na zadní části předních sedaček. Zadní okna se ale bohužel nedají otevírat. Kufr nabízí objem 760 litrů.
Velmi praktické je otevírání dveří posuvem vzad. Naopak pro páté dveře zavazadlového prostoru, které jsou velmi dlouhé, si musíte nechat více místa za autem. Sedadla jsou pohodlná i pro delší cesty, jen postrádají výraznější boční vedení, které by podrželo v zatáčkách.
Vůz byl vybaven dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem s přímým vstřikováním Common Rail a přeplňováním turbodmychadlem s maximálním výkonem 90 kW, točivým momentem 320 Nm při 1 600 – 2 500 otáčkách za minutu. Tento motor je jedinou pohonnou jednotkou s pohonem čtyř kol 4Motion a spolupracuje výhradně s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
Jak se nám s vozem jezdilo? Caddy je svižné, zátah dostatečný, projev celkově pohodový a lehký kromě řazení, které je typicky německy tužší. Nafta k tomuto typu vozu sedí lépe než benzín. Caddy stojí na moderní platformě MQB, díky ní je prázdné auto klidnější a tolik se nenaklání.
A jaká byla průměrná spotřeba nafty během týdenního testu? Počítač ukázal velice slušných 6,1 l/100 km při jízdách většinou ve dvou a bez nákladu jak po okreskách, tak i v městském provozu. Dojezd s plnou nádrží činil téměř 800 km.