Ford Mustang Mach-E GT – Elektrizující a ultimátní – test

Když se značka Ford rozhodla využít k uvedení čistého elektromobilu sympatií, jimž se těší její sportovní model, dalo se tušit, že Mustang Mach-E nebude jen tak ledajaké auto. Automobilka mu nadělila mimořádný výkon a k němu také odpovídající akumulátory. Tuto nadílku po čase ještě posílila verze GT, kterou jsme otestovali.

Ford mustang mach e (11)

Mustang Mach-E existuje jako zadokolka s výkonem 269 nebo 294 koní, v nabídce je ale i verze s pohonem všech kol, která poskytuje výkon 269 nebo 351 koní. Vrcholem je GT s výkonem 487 koní. Po základní verzi testované v loňském roce se v redakční garáži ocitla právě tako nejvýkonnější varianta. V čem se liší? A má dostatečný dojezd? Právě nedostatek dojezdových kilometrů je elektromobilům nejčastěji vytýkán. Ford má ovšem pro své zákazníky v nabídce na výběr dva typy akumulátorů, které umožňují standardní či prodloužený dojezd. Pro GT je určen výhradně silnější akumulátor s kapacitou 98,7 kWh, jež slibuje dojezd 490 kilometrů.

Elektrický mustang je atraktivní již v základním provedení, pro GT si ale značka rezervovala některé exkluzivní detaily. Třeba oranžovou barvu laku Cyber, v níž se vůz dostavil k testu, nebo odlišně designovanou přední masku. Samozřejmě na ní nechybí typický koník, ale má navíc speciální 3D efekt a specifickou šedou barvu. Výbavový stupeň GT disponuje také 20palcovými koly, kontrastní černou střechou a černými kryty zrcátek. Výkonný pohonný systém signalizují červené třmeny brzd. Sportovnější ladění stvrzuje i světlá výška snížená o 17 milimetrů na výsledných 130. Nováčky překvapí absence klik u dveří, brzy si ale zvyknete, že se otevírá zmáčknutím tlačítka a není to žádný problém.

Ford mustang mach e (6)

Kabině dominuje velký displej infotainmentu postavený na výšku, který zabírá prakticky celý středový panel. Subjektivně to nepůsobí zrovna přitažlivě a trochu to rozvolňuje ono sportovní naladění exteriéru. Velké displeje jsou ale v kurzu, a tento má výhodu ve velmi dobře čitelné grafice a logickém rozdělení informačních sekcí. Rozhraní se ovládá dotykem, jen dole uprostřed má displej rozměrný kruhový volič pro ovládání hlasitosti rádia. Před řidičem je už jen menší obrazovka s nejdůležitějšími informacemi o jízdě, automatickou převodovku ovládáte kolečkem na středové konzole.

Vzhledem k délce a šířce vozu i dlouhému rozvoru lze očekávat prostorný interiér. Sedačky řidiče i spolujezdce jsou pohodlné, široké a mají dobré boční vedení. Na zadních sedadlech je místa dost, zavazadelník nabídne 402 litrů objemu. To zase tak moc není, hlavně vzhledem k velikosti auta, také musíte s sebou vozit nabíjecí kabely. Pro ty lze ale využít velkou schránku pod kapotou, kde není potřeba místo pro motor.

Ford mustang mach e (10)

Ten je totiž elektrický, respektive jedná se o dva synchronní elektromotory, kdy každý z nich pohání kola jedné nápravy. Pohonný systém upřednostňuje kola zadní nápravy, přičemž točivý moment na přední nápravě je dávkován podle aktuálního jízdního stylu a trakce. Kombinovaný výkon činí 487 koní, k dispozici je točivý moment až 860 Nm, mimochodem je na svém maximu za pouhé půl sekundy. Díky této mohutné síle dokáže skoro dvou a půl tunový obr akcelerovat z nuly na stovku za 3,7 sekundy. Sériovou výbavou verze GT je také adaptivní podvozek s magnetorheologickými tlumiči, které se nastavují v reálném čase podle jízdního režimu. Temperament výkonného pohonného ústrojí krotí velké chlazené brzdové kotouče Brembo.

Slibovaný dojezd skoro 500 kilometrů je potřeba brát s rezervou a také s přihlédnutím ke stylu jízdy. Mimořádné parametry totiž svádějí ke skutečně dynamické jízdě, navíc dokonalé tlumiče vytvářejí dojem, že jedete méně, než kolik ukazuje tachometr, a to i přes hodně velká kola a tužší podvozek. Přestože dálniční rychlost sebere okamžitou spotřebu až 40 kWh/100 km, po městě se můžete přiblížit i k 18 kWh. Při nabití akumulátorů na 92 % se ukazoval dojezd 400 km, reálně to pak bylo o něco méně. Nabíjení je možné výkonem až 150 kW, takže pokud máte štěstí na rychlonabíječku, odjíždíte už za deset minut s doplněným dojezdem téměř 100 kilometrů.

Ford Mustang Mach-E začíná v základu na ceně 1 558 900 Kč. Vrcholnou verzi GT pak najdete v aktuálním ceníku od 2 123 900 Kč.

Testovaný model:

Ford Mustang Mach-E GT

motor:  elektromotor 358 kW/487 k

točivý moment:  860 Nm

rozměry:  délka 4 743 mm, šířka 1 881 mm, výška 1 613 mm

rozvor náprav: 2 984 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru