MG EHS PHEV – Návrat legendy v moderním pojetí – test

Značku MG si vybavují v její původní podobě asi opravdu jen znalci, nicméně její britské kořeny sahají až do roku 1924, kdy William Morris založil Morris Garages. V současnosti je MG v rukou čínské společnosti SAIC Motor, která již před několika lety vstoupila úspěšně na evropský trh a zaznamenala významné úspěchy. Česká premiéra se odehrála v letošním roce a přinesla dva nové modely, brzy však mají přijít i další. My jsme do testu vybrali větší SUV s označení EHS, které se nabízí v plug-in hybridní verzi.

IMG_20221017_093407_resized_20221128_104151711

Svými rozměry slušně konkuruje modelům tradičně oblíbeným u českých zákazníků. Na délku měří 4 574 milimetrů a je postaveno na rozvoru 2 722 milimetrů. Prostor v zavazadelníku pojme 448 litrů nákladu, místa pro posádku je dostatek a sedačky jsou pohodlné vpředu i v druhé řadě.

Řidič má k dispozici digitální přístrojový štít s informacemi o jízdě, který je zastíněn velkou kapličkou. Je otázka osobních preferencí, zda dáváte přednost plochým obrazovkám bez štítu, kdy může být problém s čitelností na prudkém slunci, nebo „schovaným“ displejům, tam může být zase horší čitelnost za soumraku, nicméně tady během testu byly informace dobře viditelné. Středová konzola nabídne ovladače umístěné podobně jako u jiných běžných značek, takže s ergonomií by neměl být problém.

IMG_20221017_122436_resized_20221128_104443905

Hybridní systém je tvořen benzínovým motorem 1.5 TGI, který poskytuje výkon 162 koní, a elektromotorem s výkonem 122 koní. V systému je pak k dispozici maximální výkon 258 koní. To už je opravdu slušná síla, a tak není divu, že v technických údajích najdeme parametr zrychlení z nuly na stovku za 6,9 sekundy. Rodinná jízda ale bude zaměřena spíš na spotřebu a na otázku dojezdu čistě na elektřinu – ten je až 52 kilometrů. Nám se během testu podařilo ujet na elektřinu 50 kilometrů, celkový dojezd hlásil palubní počítač 550 kilometrů. Řazení zajišťuje desetistupňový automat, který reaguje logicky, a vy se tak nemusíte při jízdě o pohonné ústrojí vůbec zajímat. Kromě pravidelného dobíjení, s nabitou baterií je provoz úspornější a auto živější, protože elektromotor pomáhá při akceleraci.

IMG_20221017_093613_resized_20221128_104258259

MG EHS začíná s cenou na 887 940 Kč ve výbavě Emotion, přičemž již tento stupeň zahrnuje přední i zadní parkovací senzory a zadní parkovací kameru. Součástí je například i adaptivní tempomat a další sofistikované systémy sdružené do balíčku MG Pilot, jako jsou automatické nouzové brzdění, varování před čelní srážkou, detekce mrtvého úhlu, systém pro udržování v jízdním pruhu a další. Rovněž získáte záruku 7 let nebo ujetí 150 000 km včetně hybridního elektrického pohonu.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru