Mini Cooper S Cabrio – Ikona po faceliftu – test

Ikonické mini prošlo loni modernizací, která přinesla úpravu designu, a především zařadila do výbavy nové technologie. Týkala se všech modelů v nabídce, my jsme si vzhledem k ročnímu období vybrali kabrio ve výkonné verzi Cooper S.

mini kabrio (4)

Bez obav, ta roztomilá kulatá kukadla mini samozřejmě zůstala, jinak je ale vzhled současné verze designově čistší a jasnější. Víc se zdůrazňují britské kořeny v historii, například zadní světla připomínající britskou vlajku jsou teď ve standardu. Řada ozdob v exteriéru ale zmizela a designéři se soustředili na několik hlavních charakteristických detailů. Přední část je výraznější, maska chladiče je totiž větší a po bocích ji doplňují svislé otvory pro nasávání vzduchu. V horizontálním směru se zase prosazuje nárazníkový pás, na němž je umístěna poznávací značka. Je lakován v barvě karoserie místo dřívější černé. Nově si můžete zvolit barevně kontrastní střechu hned v několika odstínech, námi testovaný kabriolet má ovšem střechu plátěnou, dá se stáhnout za osmnáct sekund, a to i když jedete. Sice jen do rychlosti 30 km/h, ale občasná přeháňka v testovaném období nás přesvědčila, že je rozhodně praktičtější hodně zpomalit, než muset kvůli dešti zcela zastavit.

mini kabrio (5)

V kabině je místo pro čtyři cestující, pokud ale preferujete cestování se staženou střechou, pak doporučujeme jízdu spíš ve dvou. Když totiž instalujete větrnou clonu, na zadní sedadla se už cestující nevejdou, a pokud na deflektor rezignujete, je průvan v kabině znatelně větší. Sedadla řidiče i spolujezdce jsou pohodlná, dobře tvarovaná a s výrazným bočním vedením, pro delší cesty jsou také vybavena nastavitelnou délkou sedáku. Také v interiéru došlo ke změnám, a to například k redukci chromovaných prvků nebo úpravě grafiky centrálního displeje v kruhovém rámečku. Jinak si ale ergonomie ponechává typické rysy mini včetně páčkových spínačů. Zavazadlový prostor nabídne místo spíš jen pro příruční tašky, celkový objem je při zatažené střeše 215 litrů, při stažené 160.

mini kabrio (8)

Současné mini dává na výběr nejen mezi 3 a 5dveřovou verzí a variantou Cabrio, ale nabízí i širokou škálu motorizací a výbav. Nechybí ani vrcholná verze John Cooper Works s výkonem 231 koní a přibyl také čistý elektromobil s výkonem 184 koní a dojezdem až 234 kilometrů. Námi testovaná verze Cooper S má pod kapotou dvoulitrový benzínový motor o výkonu 131 kW (178 koní), který dokáže auto rozpohybovat z nuly na stovku za 6,9 sekundy a uhánět s ním rychlostí až 230 km/h. Tento dvojitě přeplňovaný agregát se pojí se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a dokáže nabídnout svižnou jízdu bez zaváhání včetně hladkých rozjezdů a logických reakcí automatu i při zpomalování. Nebudete ochuzeni ani o jadrný zvuk motoru a občasné frknutí výfuku. Užijete si to zvlášť při stažené střeše, protože jinak je kabina dobře odhlučněná a při rychlejší jízdě není akusticky problém ani s bezrámovými skly. Spotřeba je dle technických parametrů 6,9 – 6,5 l/100 km, nám během testu palubní počítač ukázal 8,3 l/100 km, po dálnici jsme se ale s mini projeli jen minimálně.

Novinkou je naladění podvozku, který je u mini poprvé adaptivní. Dokáže měnit charakteristiku tlumičů podle toho, zda preferujete jízdu komfortní nebo vše podřizujete sportovnímu pocitu z jízdy. I při komfortním režimu ale počítejte s tím, že větší nerovnosti pocítíte. Svůj podíl na tom mají nejspíš i velká kola (s velmi atraktivními disky), která byla obuta do nízkých pneumatik. Chování v zatáčkách je skvělé i přesto, že se jedná o auto bez střechy. Tuhá karoserie a responzivní řízení ve spojení s nízko položeným podvozkem patří k charakteristickým rysům mini, které je díky tomu zábavné, a přitom vyjíždí zatáčky ochotně a přesně.

Mini Cabrio najdete v nabídce za základní cenu 783 900 Kč, testovaná motorizace začíná na 913 900 Kč, přičemž konkrétní vůz s příplatkovou výbavou byl opatřen cenovkou 1 223 612 Kč. Zbývá dodat, že mini má širokou volitelnou výbavu asistenčních systémů, mezi nimiž je novinkou například aktivní systém udržování rychlosti s funkcí zpomalení, zastavení i opětovného rozjetí třeba při jízdě v koloně.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru