Volkswagen představuje na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas inovativní studii BUDD-e, která je postavena na modulární platformě pro elektrifikované vozy (MEB) a je dalším velkým krokem pro elektromobily. Dr. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen, před
2300 posluchači prohlásil: „BUDD-e je realistický průkopník nového trendu.“ Kromě toho ukázal na příkladu inovativního vozu e-Golf Touch nadcházející generaci informačního a zábavního systému s novým konceptem zobrazování a ovládání pro sériovou výrobu, která zahrnuje mimo jiné ovládání gesty a větší displeje. Volkswagen a jeho kooperační partneři převzali navíc na CES ocenění Connected Car Award 2015 za výzkumný projekt V-Charge, zaměřený na automatické zaparkování a nabíjení elektromobilů.
Volkswagen pokračuje ve vývoji inovativní techniky. Světová premiéra studie BUDD-e představuje další krok k mobilitě budoucnosti. Nově vyvinutý elektrický pohon umožňuje dojezd až 533 kilometrů v kombinovaném režimu. Vozidlo s pohonem všech kol poskytuje nejvyšší výkon 235 kW/317 k. Uložení akumulátoru v podlaze studie umožňuje zcela nové uspořádání interiéru bez jakýchkoli kompromisů. Jedinečná je přitom technika nabíjení, která umožňuje nabití akumulátoru na 80 procent celkové kapacity za pouhých 30 minut.
Volkswagen zároveň vystavuje koncept e-Golf Touch, který vychází ze sériově vyráběného modelu. Nový e-Golf Touch reaguje svým moderním informačním a zábavním systémem na jeden z nejdůležitějších trendů bezprostřední budoucnosti v oblasti konektivity. Kromě inovativního ovládání gesty nalézá v konceptu e-Golf Touch uplatnění také nová generace modulární platformy informačních a zábavních systémů MIB s 9,2“ dotykovým displejem, díky němuž splynou světy ovládání chytrého telefonu a automobilu.
„V-Charge“ znamená „Valet Charge“ a ukazuje cestu do budoucnosti inteligentního automatizovaného parkování a nabíjení elektromobilů. Především v USA je hitem pohodlné parkování (Valet Parking), kdy je vůz zaparkován obsluhou navštíveného podniku a při odchodu je vozidlo obsluhou opět přistaveno. Odpadá tím zdlouhavé hledání parkovacího místa.
V rámci projektu V-Charge byla na základě této myšlenky vyvinuta funkce automatického vyhledání parkovacího místa a nabíjení elektromobilu. Vozidlo si samočinně vyhledá volné parkovací místo s nabíjecí infrastrukturou, která umožní indukční nabití akumulátoru. Po ukončení procesu nabíjení uvolní elektromobil místo jinému elektromobilu a autonomně přejede na volné konvenční parkovací místo. Vozidlo rozpoznává chodce, cyklisty a ostatní vozidla kamerami a ultrazvukovými senzory, aby se mohlo pohybovat v tzv. smíšeném provozu.