Využití původně dodávkového auta pro rodinné cestování vylepšila vestavba, s níž se Caddy nabízí jako verze California. Díky ní lze v autě nejen přespat, ale také si uvařit.
Model Caddy má díky nové platformě MQB prodloužený rozvor, a to o celých 73 milimetrů na výsledných 2755. To je dost na možnost velkorysého uspořádání interiéru a také umístění rozkládací postele, o té ale až za chvilku. V druhé řadě sedadel jsou tři plnohodnotná místa, takže nebudete mít problém posadit sem tři děti v autosedačkách. Velká okna zaručí dobrý výhled a komfort posádky při cestování. Dveře jsou posuvné, takže nástup je bezproblémový a oceníte i dobrý přístup do kabiny při umisťování dětí do auta.
V testu verze California jsme se ovšem pochopitelně zaměřili na vybavení určené pro kempování. Zavazadelník nabídne v základu 760 litrů objemu, po střechu je to až 1213 litrů. Zadní výklopné víko se snadno otevírá a nákladový otvor je hodně široký. Potud údaje o základním modelu. Vestavba proporce interiéru výrazně proměnila. Za druhou řadou sedadel je umístěno složené dvoulůžko. Sklopíte zadní sedadla, odjistíte popruhy a lehátko se rozloží do kabiny, kde je zajistíte výsuvnými nohami v určených výřezech. Jednoduché a rychlé řešení promění auto v ložnici.
Ve dne se lůžko složí a můžete se vrhnout do přípravy občerstvení. Vestavba skrývá kuchyňku s plynovým vařičem, skříňkou a pracovní plochou. Jakmile je uvařeno, stačí venku rozložit stolek a židličky ukryté rovněž v zavazadlovém prostoru a můžete se pustit do jídla.
A jaký je Caddy v testované výbavě při jízdě? Pohodlné ovládání zaručí moderní přístrojová deska s velkým displejem infotainmentu, takže se cítíte jako v běžném osobním autě. Volant padne dobře do ruky, stejně jako hlavice řadicí páky manuální šestistupňové převodovky. Díky digitalizaci přístrojů prakticky zmizela tlačítka, většina ovladačů funguje přes dotykový displej. Spolu s modernizací ovládání se do nabídky dostaly i nové asistenční systémy, například Travel Assist pro asistovanou jízdu v jakékoliv rychlosti. Testovaný vůz poháněl dvoulitrový dieselový motor řazený šestistupňovou manuální převodovkou. Hnací síla motoru je přenášena na kola obou náprav, to je zejména při cestách mimo asfalt velká výhoda. Výkon tohoto motoru je 90 kW, což je pro Caddyho tak akorát, i když je naložen kempovací výbavou. Díky ní ale stejně zvolíte spíš volnější styl jízdy, je třeba vzít v úvahu i menší odolnost vůči bočnímu větru a náklony v zatáčkách. Rodinný rozpočet potěší spotřeba, která se dle tabulek pohybuje kolem pěti litrů v kombinovaném provozu.
Volkswagen Caddy se nabízí v provedení California za cenu od 736 471 Kč, testovaná verze začíná na 825 081 Kč.