Chcete-li se vydat do kempu se skutečně luxusní výbavou, verze Marco Polo bude skvělou volbou. S nástavbou Westfalia nabízí dokonalý obytný vůz, na nějž vám ovšem stačí běžný řidičák.
Obliba obytných vozů přetrvává už několik let a cestování po vlastní ose je běžné i pro rodiny s dětmi. Vybavení, jaké v interiéru (ale i exteriéru) nabídne Marco Polo, vám kromě koupelny nabídne vše, co budete na cestách potřebovat.
Zvenku ho poznáte podle složeného střešního stanu, v němž se skrývá pohodlné lůžko pro dva. Po úplném vytažení do výšky budete překvapeni, kolik místa tu je, navíc s ležením na pěnové matraci, s rozepínatelnými „okénky“ a lampičkami pro večerní čtení před spaním. Další dvě lůžka jsou dole – pokud se totiž zadní sedadla sklopí do vodorovné polohy, přímo navazují na prodlužovací díl, s nímž se vytvoří plocha velikosti plnohodnotné postele.
Vaření i stolování je tu hračkou – jedna z bočních stěn je obložena kuchyňskou linkou, jež obsahuje dvouvařič, dřez na mytí nádobí i prostornou ledničku a spoustu skříněk na kuchyňské potřeby. Stolek se vyklápí před zadní sedadla a ta přední lze otočit do protisměru, aby všichni seděli pěkně proti sobě. K dispozici jsou nádrže na vodu, které lze naplnit zvnějšku. Pro nejnutnější hygienu lze využít venkovní sprchu – stačí nasadit hadici na přípojku z boku. Siestu u kávy si můžete dopřát venku, je tu totiž markýza, kterou vysunete ze střešní kazety.
Palubní deska nabízí pohodlí běžného vozu, takže máte k dispozici velký přístrojový štít (uspořádání je tu ještě tradiční – s dvěma ciferníky a infodisplejem uprostřed) a velkou obrazovku infotainmentu. Také tady najdeme vychytávky spojené s kempovacím vybavením, například informace o množství vody v nádržích, ovládání topení nebo nastavení chladničky.
Pohodlí při bydlení je důležité, ale s autem tohoto typu budete absolvovat také delší přesuny a hodí se vědět, jak se Marco Polo chová na silnici. Testovaný dvoulitrový čtyřválec poskytuje výkon 176 kW, tedy dost i pro dynamickou jízdu na dálnici. Řidič má k dispozici řadu asistenčních systémů, takže neunaví ani celodenní cestování. Zbývá dodat, že uváděná spotřeba činí v kombinovaném provozu 7,9 l/100 km.
Mercedes-Benz Marco Polo v základním provedení začíná s cenou na 1 697 025 Kč, testovaná motorizace na 1 893 045 Kč. Konkrétní testovaný vůz s příplatky měl stanovenou cenu na 2,4 milionu korun.