Volkswagen Taigo – Přitažlivá novinka – test

 

Modely Volkswagenu jako Golf nebo Passat jsou tu po desetiletí, poptávka po SUV a crossoverech ale přinesla spoustu nových vozů se znakem „VW“. Patří k nim úplná novinka – Taigo, které výrobce řadí do segmentu malých SUV s prvky kupé. Vypadá to, že se bude líbit.

VW Taigo (1)

Designéři si dali záležet na atraktivním vzhledu. Přední nárazník je robustní a ve velkých kapsách lemovaných kontrastními černými lištami skrývá mlhovky. Podběhy kol lemují černé plasty, spodní okraj vozu je ale bez nich, stejně tak zadní nárazník. Střecha je snížená ve stylu kupé a dynamiku dodává střešní spoiler. Na silnici jsme s Taigem po celou dobu testu budili pozornost a došlo i na zvědavé otázky.

Při celkové délce 4266 milimetrů a rozvoru 2554 milimetrů je interiér prostorný, pro řidiče i spolujezdce je místa dost a sedadla jsou pohodlná. V druhé řadě na tom pasažéři také nebudou špatně, zavazadelník pojme velmi slušných 440 litrů nákladu. Palubní deska je uspořádána v duchu logické ergonomie značky, takže máte v jedné výšce displej v přístrojovém štítu a obrazovku infotainmentu. Možnost nastavení zobrazovaných informací dává možnost v podstatě si sestavit přístrojový štít podle vlastní představy. Tlačítka tu víceméně nenajdete, na středové konzole už dominuje jen páka automatické převodovky.

VW Taigo (2)

Na výběr jsou benzínové motory – dvě verze tříválcového litrového motoru a výkonný motor 1,5 TSI. My jsme do testu vybrali silnější verzi tříválce, který poskytuje výkon 110 koní. To je na vůz této velikosti více než dostačující, a i když zvuk motoru není vždy zrovna tichý, ve spojení s automatickou převodovkou DSG pracuje spolehlivě a v případě potřeby dokáže vyvinout potřebnou akceleraci. Uváděná kombinovaná spotřeba se od hodnoty dosažené během testu příliš nelišila – jezdili jsme za 5,5 litru. Musíte ale počítat s tím, že pokud budete tříválec opravdu hodně prohánět, spotřeba půjde citelně nahoru.

VW Taigo (5)

Nový model má pro zákazníky připravenou opravdu širokou paletu asistenčních systémů, které umožňují částečně automatizovanou jízdu. Dokáže zajistit řízení, brzdění i akceleraci při jízdě rychlostí 30 až 210 km/h. Hlavní oporou je adaptivní tempomat, systémy získávají informace od radarového senzoru na přídi a kamer. Pro vůz v této třídě je soubor všech systémů opravdu bohatý. Digitální funkce a využití externích mobilních zařízení vycházejí z požadavků zákazníků, kteří jsou zvyklí na online služby a zábavu.

Volkswagen Taigo je aktuálně v nabídce od 515 900 Kč, testovaná motorizace od 576 900 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru