Prohnali jsme novou Kia Sportage horskými cestami Krkonoš – první jízda

Byli jsme u představení páté generace vozu Sportage, jejíž prodej byl právě zahájen. Druhý prodejně nejúspěšnější model značky se dočkal výrazných inovací v oblasti designu, technologií i konstrukce. Je vybaven největším množstvím jízdních asistentů ve své třídě a jde o první automobil značky Kia postavený na zcela nové podvozkové platformě. 

smart

Od začátku působení značky v České republice v roce 1994 se v tuzemsku prodalo již téměř 25 000 vozů modelu Sportage. O jednoznačné oblibě mezi českými řidiči svědčí například vysoký zájem o poslední generaci, kterou si od roku 2016 vybralo bezmála 11 000 zákazníků.

Mezi technologické novinky patří nová podvozková architektura s označením ´N3´, elektronicky řízené tlumiče s nastavitelnou charakteristikou odpružení (ECS) nebo elektronicky řízený systém pohonu všech kol AWD, který garantuje optimální rozdělování hnací síly mezi kola přední a zadní nápravy. Vůz nabízí také nejvíce asistenčních systémů ve svém segmentu. Z celkem 18 nabízených systémů naleznou řidiči například asistent pro jízdu na dálnici (HDA), systém sledování mrtvého úhlu s asistentem pro zamezení zadním kolizím (BCA-R) nebo inteligentní parkovací asistent s dálkovým ovládáním (RSPA). Sportage nově disponuje kamerovým asistentem pro sledování slepých úhlů (BVM), který se u značky Kia poprvé představil v nové generaci modelu Sorento.

KIA_SPORTAGE_GT-Line_Experience Green_Dynamika_01

Jde teprve o druhý model na českém trhu odrážející novou designovou filozofii značky ‚Spojené protiklady‘, která je postavena na pěti pilířích a symbolizuje ji nové logo a odvážný vizuální styl. Zatímco vnějšímu designu dominují zejména přední LED světla denního svícení ve tvaru bumerangu, interiér upoutá zcela novou koncepcí s novým duálním zakřiveným displejem. Rozměrná je 12,3″ dotyková obrazovka společně s multifunkčním dotykovým panelem infotainmentu a klimatizace.

KIA_SPORTAGE_GT-Line_Experience Green_Dynamika_04

Zákazníci mají na výběr z šesti typů motorů, od tradičních ryze benzinových a naftových až po několik hybridních variant. Vůbec poprvé jsou k dispozici hned tři alternativní pohony. Vedle MHEV (mild-hybrid) jsou nově nabízeny pohony HEV (hybrid) a PHEV (plug-in hybrid). Všechny tři elektrifikované motorizace používají pohonnou jednotku Kia 1.6 litru T-GDI z rodiny motorů Smartstream. S technologií MHEV je pak možné kombinovat jak zážehový tak i vznětový motor. Nejvýkonnějším pohonem z nabídky je verze PHEV, která v rámci svého vyspělého hnacího ústrojí využívá 66,9 kW trakční elektromotor s permanentními magnety a lithium-ion polymerový akumulátor o kapacitě 13,8 kWh. Celkový systémový výkon v tomto případě činí 265 koní. Přičemž samotný motor 1.6 T-GDI dosahuje maximálního výkonu 180 koní.

Model je nabízen až se čtyřmi druhy převodovek (6MT, iMT, 7DCT, 6AT) a také s pohonem předních nebo všech kol. Nabídka jízdních režimů je také široká: 3× drive (ECO, Normal, Sport) a 3× offroad (sníh, písek, bahno).

KIA_SPORTAGE_GT-Line_Interiér_05

Nová generace modelu je na českém trhu k dispozici v základní specifikaci Comfort s benzinovým čtyřválcem 1.6 T-GDI, pohonem 4×2 a šestistupňovou převodovkou (6MT) za akční cenu 599 980 Kč. Značka očekává, že nejprodávanější verzí bude Sportage 1.6 T-GDI 6MT 110 kW Exclusive, jejíž akční cena začíná na 649 980 Kč a bude tvořit téměř třetinu celkových prodejů. V roce 2022 se očekává přes 1 500 prodaných vozů v poměru benzin/diesel přibližně 78 % ku 22 %. U elektrifikovaných pohonů (HEV a PHEV) očekává automobilka 11%  podíl prodejů na českém trhu.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru