Koncept autonomní mobility Citroën Autonomous Mobility Vision se společně s vozem Citroën Ami vydal do Las Vegas, aby spolu překvapily návštěvníky veletrhu CES a představily know-how a inovace Citroënu, které pomáhají řešit současné i budoucí výzvy v oblasti mobility.
Dokonalým ztělesněním mobility budoucnosti je koncept Citroën Autonomous Mobility Vision, který uživatelům poskytuje dopravu na míru s odpovídajícími zážitky a souvisejícími službami.
Flotila autonomních a vzájemně propojených dopravních robotů Citroën Skates, na nichž budou samostatně umístěny tzv. kapsle (Pody), bude pro optimalizaci městské dopravy jezdit po vyhrazených jízdních pruzích dokonale začleněných do městského prostředí. Skates slouží jako vektory mobility, na jejichž platformy je možné umístit Pods vytvořené různými společnostmi. Uživatelé tak mají 24 hodin denně přístup ke službám podle svého výběru, například si mohou v útulném prostředí číst knihu, sledovat video, poslouchat hudbu a přitom popíjet, nebo při jízdě sportovat.
Rozšíření tohoto přístupu je proto založeno na optimálním využívání zdrojů prostřednictvím celého ekosystému, který tvoří Pody, Citroën Skates, vyhrazené jízdní pruhy, správa vozového parku.
Ami je nedílnou součástí strategie elektrifikace značky Citroën. Našel si své místo na trhu mikromobility, kde vytvořil nový segment: dvoumístnou elektrickou čtyřkolku, která se může pochlubit ultrakompaktními rozměry, dostupností (z hlediska věku a ceny) a ochranou. Představuje alternativu k jednostopým prostředkům a veřejné dopravě. Nabízí mnohostranné využití a může být sdílen v rámci rodiny, když teenageři souhlasí s tím, že ho půjčí rodičům.
Tento objekt mikromobility vytvořil nový segment na trhu díky svým charakteristickým vlastnostem: dostupnosti (ve Francii od 14 let) a ceně, kompaktním rozměrům, které usnadňují řízení a parkování a umožňují pohodlnou přepravu dvou osob vedle sebe, zjednodušenému nabíjení za pouhé tři hodiny prostřednictvím běžné zásuvky 220 V, ochrannému aspektu (ochrana proti nárazům a nepříznivému počasí) a okouzlující osobnosti.
Citroën Ami je skutečně populární fenomén. Důkazem toho je velmi početná komunita fanoušků, která se vytvořila během pouhých několika měsíců a kterou tvoří zákazníci vyjadřující své názory na sociálních sítích, jež si vyměňují osvědčené postupy a soutěží o to, jak si Ami nejlépe přizpůsobit. Jeho úspěch v Evropě předčil očekávání: od uvedení na trh je registrováno více než 14 000 objednávek a 80 % zákazníků je pro Citroën nových.
Celý ekosystém byl vyvinut speciálně pro Ami a zahrnuje plně digitální postup, kdy se zákazník může s Ami seznámit na internetu, může si ho nakoupit online a nechat si ho doručit domů. Zahrnuje i domácí testovací jízdy a zcela nové distribuční kanály, které doplňuje 200 zúčastněných prodejců Citroën, jako je přibližně 40 prodejen Fnac a Darty akreditovaných pro prodej Ami, a „ambasadoři“ z řad zákazníků, kteří jezdí svým Ami každý den – 50 „My Ami Superfans“, kteří předávají své nadšení všem, kteří se potřebují ujistit o správnosti své volby.