Světová premiéra modelu Suzuki S-Cross

Nový S-Cross je nejnovějším přírůstkem v řadě SUV s pohonem všech kol, kterou Suzuki rozvíjí již 50 let. Design ze všech úhlů znázorňuje formu drsného SUV. Velká leskle černá maska chladiče, ostře tvarované světlomety s efektním světelným podpisem tvořeným trojicí segmentů LED a hranaté lemy blatníků doplněné o stříbrné ozdobné prvky na předním a zadním nárazníku dávají zřetelně najevo drsnou povahu SUV.

02_S-CROSS_exterior

S-Cross je plný moderních technologií. Motor 1.4 BoosterJet s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem doplněný o 48V mild-hybridní systém SHVS je úsporný a výkonný zároveň. Pohon všech kol AllGrip Select, 9palcový dotykový displej a celá řada pokročilých asistenčních systémů se starají jak o zábavu, tak o klid a jistotu při řízení. Prostorný interiér má trojrozměrně pojatý design pro pět dospělých pasažérů, variabilní prostor pojme 430 litrů zavazadel.

U příležitosti světové premiéry prezident automobilky Toshihiro Suzuki prohlásil: „V Evropě nyní nabízíme všechny naše osobní automobily s mild-hybridním pohonem. Od příštího roku rozšíříme také přítomnost strong hybridů v našem portfoliu.“ V druhé polovině roku dostane i nový S-CROSS strong hybridní pohon a online služby. S-Cross se bude vyrábět v továrně Magyar Suzuki a bude se vyvážet i do Latinské Ameriky, Oceánie a Asie. Prodej v Evropě odstartuje na konci letošního roku.

09_S-CROSS_exterior

Nový pohonný systém strong hybrid spojuje nově vyvinutý spalovací motor, jeden elektrický motor-generátor (MGU) a samočinnou převodovku (AGS). V zájmu snížení spotřeby nabídne jízdu v hybridním režimu i v režimu EV (jízda s vypnutým spalovacím motorem). Výkonný elektromotor pomáhá hladkým rozjezdům a živé akceleraci už od nízkých otáček. Stejně tak dokáže pohánět vůz samostatně (režim EV s vypnutým spalovacím motorem) při popojíždění, jízdě ustálenou rychlostí a při couvání. Díky tomu je v těchto chvílích pohonný systém tichý a vykazuje minimální okamžitou spotřebu paliva.

13_S-CROSS_interior

Zajímavostí tohoto řešení je umístění MGU na výstupní část převodovky AGS. Převodovka AGS má konstrukci podobnou manuální převodovce, řazení a ovládání spojky však probíhá automaticky. Díky umístění MGU k výstupní hřídeli může elektromotor hladce vykrývat pokles točivého momentu během změny převodu. Při zpomalování účinně přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, zatímco spalovací motor je automaticky vypnutý a odpojený od zbytku pohonného ústrojí. Tím se prodlužuje dostupný dojezd v režimu EV. Řidič může přepínat mezi jízdními režimy Standard a Eco. V režimu Standard MGU pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování, v režimu Eco se v zájmu snížení spotřeby častěji aktivuje jízda v režimu EV. Nový strong hybrid bude v Evropě dostupný během příštího roku. Nejprve se objeví v modelu Vitara, S-Cross jej bude následovat.

Cena nového modelu začíná na 508 900 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru