Byli jsme na české premiéře BMW 4 Gran Coupé

Mnichovská automobilka letos uvedla několik nových modelů, které mohli novináři otestovat v rámci BMW Test Days 2021. Hlavní hvězdou dne byla nová 4 Gran Coupé.

P90443906_lowRes_bmw-m440i-xdrive-gra

Přesto, že BMW připravilo více letošních modelů k testování, zájem motoristických novinářů se nepřekvapivě upínal především k horké novince, BMW 4 Gran Coupé, které bylo kromě střízlivého dieselového dvoulitru k dispozici v ambiciózní motorizaci M440i. Čtyřdveřové kupé délky 4,78 metru narostlo o čtrnáct centimetrů a mimo jiné zvětšilo i rozchod kol. Proporce více rozkročené do šířky doplnil také vnější design v současném pojetí značky, a to včetně nového, trochu kontroverzního tvaru ledvinek a vzhledu přední mřížky. U modelu M440i nechybějí výrazné sportovní detaily a karbonové prvky. Impozantní výkon 374 koní dodává třílitrový benzínový šestiválec, točivý moment dosahuje k 500 Nm a zrychlení z nuly na stovku je za působivých 4,7 sekund.

P90405600_lowRes_the-first-ever-bmw-i

Další vůz k jízdám bylo BMW iX, které deklaruje značka jako svou technologickou vlajkovou loď. Jedná se o model poháněný čistě elektřinou, který produkuje nulové emise. Automobilka je ale zároveň vedena snahou nabídnout také sportovní aspekty jízdy, bez nichž by BMW nebylo to pravé, a zároveň slušný dojezd, který podmiňuje možnost běžného využívání automobilu. Podle technických parametrů je toto zadání vyřešeno – kombinovaný výkon je buď 326 nebo dokonce 523 koní podle toho, kterou modelovou variantu zákazník zvolí. Dojezd s nabitou baterií se uvádí až 630, respektive až 425 kilometrů. Toho BMW dosahuje použitím bateriových článků s objemovou hustotou o 40 procent vyšší než u současných baterií využívaných v modelu i3.

P90444060_lowRes_bmw-x3-xdrive30d-11-

Pro doplnění palety letošních novinek nabídlo BMW také faceliftovaný model X3 ve vysokovýkonných motorizacích M40d a X3M. Vnější design prošel modernizací, upravené ledvinky ale nemají nejnovější „vysoký“ tvar a zachovávají si dosavadní lamelový vzhled mřížky. Přepracovaný přední a zadní nárazník jsou úpravy typické pro běžný facelift, designéři ještě přidali nové lichoběžníkové koncovky výfuků. Úpravy v interiéru se týkaly především infotainmentu. Nové jsou pohonné jednotky – všechny čtyř a šestiválcové motory po faceliftu využívají 48V mild-hybridní technologii.

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru