Viděli jsme nový Range Rover naživo ještě před světovou premiérou

Slavnostní premiéra 5. generace Range Roveru proběhla 26. 10. ve večerních hodinách v Londýně. Předpremiéra, kdy automobilka auto představila do nejmenších podrobností, se ale za účasti motoristických médií z celého světa uskutečnila v Anglii již o dva týdny dřív.

RR_22MY_08_Exterior_261021

Českou republiku reprezentovali pouze dva novináři. Šéfredaktor AutoforDrive byl jedním z nich a připravil exkluzivní reportáž ihned po uvolnění informačního embarga.

Prezentace se odehrála přímo ve výrobním závodu v Gaydonu, který se rozkládá v místech původní základny RAF. Range Rover je po léta výkladní skříní značky. Jak zdůraznili vedoucí manažeři firmy, jedná se o vůz s jedinečným charakterem, a to od dokonalosti exteriéru po útulnost kabiny. Neřídí se módními trendy, jeho design si drží modernistické prvky, které ovšem kombinuje s více než padesáti lety neustálého technologického vývoje.

RR_InsideTrack_Oct21_106

Vůz je k dispozici s mild-hybridními a plug-in hybridními motory, které v roce 2024 doplní čistě elektrický Range Rover, a možnosti volby mezi čtyř, pěti nebo sedmimístnou konfigurací interiéru v kombinaci s nabídkou karoserií se standardním a prodlouženým rozvorem náprav.

Modulární platforma MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture) automobilky tvoří základ tohoto  SUV. Dvojice inovativních plug-in hybridních pohonných jednotek (PHEV) s prodlouženým dojezdem přináší produkci emisí CO2 pod hranicí 30 g/km a čistě elektrický dojezd až 100 km. V reálném provozu to znamená možnost využívat elektrický pohon na trase dlouhé až 80 km, což typickým majitelům modelu Range Rover umožňuje pokrýt až 75 procent jejich cest pouze s využitím elektrické energie.

RR_22MY_10_Exterior_261021

SUV je dostupné ve výbavách SE, HSE a Autobiography. Provedení First Edition bude k dostání v průběhu prvního roku výroby, přičemž vychází z úrovně Autobiography a navíc obsahuje některé unikátní prvky výbavy. First Edition je kromě pěti odstínů barvy karoserie dostupná exkluzivně také v barvě Sunset Gold Satin. K dispozici je standardní rozvor náprav (SWB) i prodloužený rozvor (LWB) v kombinaci s pětimístným uspořádáním interiéru. Range Rover LWB je ale dostupný také s třetí řadou sedadel přinášející maximální komfort až pro sedm dospělých osob.

Provedení SV je dostupné jak ve variantě SWB, tak s prodlouženým rozvorem náprav (LWB). K dispozici jsou také dva nové designové motivy SV Serenity a SV Interpid, stejně jakou čtyřmístná konfigurace interiéru SV Signature Suite.

RR_22MY_09_SWB_261021

Nejnovější model páté generace je definován třemi hlavními liniemi, které lze vysledovat u všech dosud vyrobených generací: klesající linií střechy, výraznou linií boků a stoupající linií prahů. Tyto typické prvky jsou kombinovány s krátkým předním převisem a novou výraznou zádí inspirovanou loděmi, která opět zahrnuje prakticky dělené páté dveře.

Sofistikované povrchy poskytují čistý a moderní vzhled, ale také zlepšují aerodynamiku vozu. Součinitel odporu vzduchu 0,30 dělá z nové generace modelu aerodynamicky nejúčinnější SUV na světě.

Odborníci upozornili na specialitu v interiéru – inovativní použité textilie a materiály značek Ultrafabrics a Kvadrat. Ty jsou určeny pro nejnáročnější zákazníky, kteří ale netolerují používání kůže. Jedná se o směsi vlny, v případě Ultrafabrics o polyuretan, mají na dotek všechny vlastnosti nejkvalitnější kůže, jsou ale lehčí a vyráběné ekologičtějším způsobem. V souvislosti s pandemickou situací byla zajímavá také informace o nové filtraci vzduchu v kabině, která díky nanotechnologii pomáhá nejen eliminovat zápach z nasávaného vzduchu, ale snižuje také obsah bakterií, alergenů i viru SARS-CoV-2.

RR_InsideTrack_Oct21_108

Range Rover se v roce 1992 stal prvním luxusním SUV vybaveným systémem elektronicky řízeného vzduchového odpružení. Nová generace pokračuje v tomto přístupu díky systému Dynamic Response Pro a prediktivnímu odpružení využívajícímu data systému eHorizon. Automobil tak dokáže sledovat trasu před sebou a v předstihu připravovat ideální nastavení podvozku tak, aby následně poskytl perfektní odezvu.

Tato inteligentní technologie spolupracuje také se systémy Adaptive Cruise Control a Steering Assist s cílem omezit pohyby karoserie způsobené náhlými změnami rychlosti. Zcela nezávislé odpružení je základem luxusní jízdy a vůbec poprvé u vozu Land Rover využívá pětiprvkovou zadní nápravu, která pomocí vyspělých vzduchových pružin izoluje interiér od nerovností povrchu efektivněji než kdy dříve.

RR_22MY_03_Interior_261021

Nový Range Rover je zároveň první Land Rover nabízející systém Power Assisted Doors s integrovanými systémy detekce nebezpečí a ochranou proti přiskřípnutí, které doplňuje systém Soft Door Close. Oba páry dveří mají svůj pohon a je možné je ovládat přes obrazovku multimediálního systému Pivi Pro. Systém funguje do náklonů 10°. Pokročilá detekce nebezpečí znamená, že dveře se automaticky zastaví, pokud není prostor v jejich dosahu volný. Praktické dělené páté dveře jsou typickým prvkem modelu Range Rover od roku 1970.

RR_InsideTrack_Oct21_110

Elektricky ovládané řízení zadní nápravy umožňuje vytočit zadní kola až do úhlu 7°. V nízkých rychlostech se kola otáčí proti kolům přední nápravy, což poskytuje novému Range Roveru poloměr otáčení menší než 11 m. Ve vyšších rychlostech se zadní kola natáčí po směru těch předních, což zvyšuje stabilitu a komfort.

Základní cena na českém trhu startuje od 3 072 658 Kč.

RR_22MY_01_FE_SWB_261021



Facebook

Nejčtenější

Nahoru