Nový model Subaru Outback je v prodeji v České republice od května 2021. V konfiguraci motorizace 2.5i s automatickou převodovkou Lineartronic budou čtyři úrovně výbavy Active, Comfort, Field a Touring. Výbavy se lépe přizpůsobují požadavkům zákazníků s různými životními styly. Field bude spíše pro ty, kteří si užívají outdoorových aktivit, zatímco Touring bude partnerem těm, co hledají větší komfort a kvalitu. Již v základní specifikaci Active je k dispozici kompletní bezpečnostní výbava s novu verzí systému EyeSight v.4.
Nový model si zachovává charakteristickou kombinaci trvalého pohonu všech kol S-AWD s motorem BOXER a bezestupňovou převodovkou Lineartronic (CVT). Součástí této kombinace je 2,5litrový atmosféricky plněný čtyřválec s protilehlými písty a vyšším kompresním poměrem, jehož přibližně 90 % dílů bylo přepracováno. Motor dostal pro plnění nejpřísnějších emisních předpisů filtr pevných částí, důkladné přepracování pohonné jednotky přineslo zvýšení točivého momentu z 235 na 252 Nm. Motor je vybaven novým systémem řízení teploty, který zrychlil jeho zahřívání. Tím došlo ke snížení spotřeby paliva v chladném počasí a zlepšilo se vytápění interiéru, předchází se také přílišnému chlazení motoru.
Převodovka Lineartronic CVT má nově širší rozsah převodových poměrů, který odpovídá 8stupňovým samočinným převodovkám. Převodovka má přepracovaný hydraulický systém a používá olej s nižší viskozitou, což ve srovnání s předchozím modelem snižuje ztráty o 22 %. Tato kombinace přináší podmanivější jízdní projev s lepší dávkovatelností točivého momentu. Současně s tím standardně dodávaný pohon všech kol S-AWD s aktivním vektorováním točivého momentu přináší zásluhou upravené charakteristicky lepší ovladatelnost a rychlejší výjezdy ze zatáček, přičemž spolehlivě funguje za každého počasí. Nově koncipovaný brzdový systém je poprvé vybaven elektrickým posilovačem brzd, který zlepšuje funkce stabilizačního systému a také bezpečnostního systému EyeSight.
Celkovým přepracováním prošel podvozek, který přinesl zlepšení ovladatelnosti i jízdního komfortu, přičemž došlo také k eliminaci vibrací od řízení, podlahy a sedadel. Vyšší tuhost karoserie pramenící z použití platformy SGP a optimálně umístěné tlumicí a izolační materiály, a také větší zdvih odpružení zlepšují pohlcování nerovností silnice a současně výrazně zlepšují akustický komfort uvnitř vozu. K minimální hlučnosti přispívají také akusticky izolační vrstvená čelní a přední boční okna. Zcela nová karoserie a podvozek novému Outbacku zajistily, že se v zatáčkách o polovinu méně naklání, má vynikající stabilitu v přímém směru a rychleji a plynuleji reaguje na pohyby volantem. Standardně dodávaný systém SI-DRIVE řidiči umožňuje volbou režimů „Intelligent“ nebo „Sport“ upravit charakteristiku plynového pedálu, a tím nabídnout na jednu stranu komfortnější, na stranu druhou pak sportovnější jízdní projev.
Silnější motor přináší nejen intenzivnější akceleraci, ale také zlepšuje chování v terénu, kde řidiči mohou ve všech situacích využít vlastnosti překonávající běžná SUV. Nejodolnější Outback všech dob přichází s novým systémem X-Mode s dvojicí režimů „Snow/Dirt“ (sníh/štěrk) a „Deep Snow/Mud“ (hluboký sníh/bláto), který mu zajistí lepší průchodnost terénem. Mimořádné vlastnosti v terénu zajišťuje také světlá výška 213 mm a nájezdový úhel 19,7° vpředu, 22,4° vzadu a přechodový úhel 21°.
Nová globální platforma Subaru přináší výrazné zvýšení tuhosti karoserie a podvozku (tuhost v ohybu přední části +90 %, torzní tuhost +70 %, tuhost předního zavěšení +70 %, tuhost zadního pomocného rámu +100 %). Novinkou je ostřikovač zadní kamery, takže objektiv kamery zůstane vždy čistý.
Outback nabízí oproti předchozími modelu více vnitřního prostoru. Zvětšila se podélná vzdálenost mezi předními a zadními sedadly o 10,8 mm, přední sedadla jsou nyní o 30 mm dále od sebe a v oblasti ramen je interiér o 7 mm širší. Šířka otvoru zavazadlového prostoru se zvětšila o téměř 30 mm, jeho délka je nyní u podlahy o 23,9 mm delší, objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 10 litrů a nově nabízí 522 litrů (se zadními sedadly ve vzpřímené poloze).