Hyundai Tucson – parametrická dynamika – test

Je čtvrtou generací úspěšného bestselleru značky. Od jeho představení v roce 2004 se na celém světě prodalo více než 7 milionů vozů, z nichž 1,4 milionu bylo předáno zákazníkům v Evropě. Teď je tu s revolučním vzhledem, navrženým v souladu s konceptem „smyslné sportovnosti“ vycházejícím z nové designérské identity společnosti.

1A0A4715

Zákazníci mají na výběr nejvíce elektrifikovanou řadu motorů včetně mild-hybridního, hybridního a plug-in hybridního pohonu. Tucson je globálním modelem, protože se vyrábí v několika výrobních závodech po celém světě, avšak je také třetí generací modelu s původem v Evropě, ve výrobním závodě v Nošovicích v České republice. Přitom druhá generace Tucsonu byla prvním SUV modelem vyráběným v závodě HMMC.

Z hlediska designu totiž představuje pro značku doslova revoluci. Karoserie je v porovnání s předchůdcem celkově větší a širší, a její design kombinuje ostré hrany a dynamické proporce s pestrým střídáním ploch. Je prvním nově vyvinutým SUV navrženým v souladu s novou designérskou identitou „smyslné sportovnosti“. Toto pojetí je charakterizováno harmonií mezi čtyřmi elementárními prvky: proporcemi, uspořádáním, stylem a technologiemi. Nejnápadnějším prvkem je maska chladiče s „parametrickými skrytými světly“. Jakmile jsou světla vypnuta, jeví se jako pokrytá tmavými geometrickými vzory, které díky začlenění do mřížky chladiče téměř nelze rozeznat od LED světel pro denní svícení.

Zadní světla se skrytými parametrickými detaily pokračují ve stejném designovém duchu. I zadní nárazník nese detaily tvořené parametrickými vzory s trojrozměrným efektem a kombinuje je se sportovními ozdobnými prvky. Navíc je vůz prvním modelem značky, který má skrytý zadní stěrač umístěný pod spoilerem.

1A0A5145

Velký 10,25“ displej multimediálního a navigačního systému je ústřední dominantou interiéru, v němž se designéři značky zřekli fyzických ovladačů a tlačítek. Všechny multimediální a navigační funkce, topení, ventilace i klimatizace se ovládají dotykovými prvky. Evoluce vnitřního uspořádání modelu zahrnuje snížení polohy displeje přístrojového panelu a odstranění jeho krytu.

Tucson je prostornější než dosud. V porovnání s předchozí generací je o 20 mm delší a o 15 mm širší. Rozvor náprav vzrostl o 10 mm. Cestující na sedadlech vzadu si mohou díky tomu užívat o 26 mm většího prostoru pro nohy. Toho bylo u variant s hybridním i konvenčním pohonem dosaženo díky umístění sady akumulátorů pod zadními sedadly. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 33 až 107 litrů v závislosti na zvoleném stupni výbavy a pohonu. Celkově je pro zavazadla k dispozici prostor o objemu až 620 litrů se vzpřímenými zadními sedadly nebo až 1799 litrů po jejich sklopení.

1A0A4391

Vůz nabízí výběr elektrifikovaných pohonů: 48V mild-hybridní pohony na benzin nebo naftu, hybridní a plug-in hybridní variantu. Kromě elektrifikovaných pohonů mohou zákazníci objednávat model také s běžnými zážehovými nebo vznětovými motory.

Hybridní varianta zahrnuje nový přeplňovaný zážehový motor „Smartstream“ 1.6 T-GDi  s přímým vstřikováním a elektromotor o výkonu 44,2 kW (60 k), napájený ze sady akumulátorů Li-Poly o kapacitě 1,49 kWh. Hybridní varianta je k dispozici s pohonem předních nebo všech kol ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou (6AT). Jedná se o nejsilnější variantu o výkonu 169 kW (230 k).

Hyundai kombinuje svou hospodárnou a dynamickou technologii 48V mild-hybridního pohonu s motorem 1.6 T-GDI o nejvyšším výkonu 110 kW (150 k) a s šestistupňovou inteligentní mechanickou převodovkou (6iMT) nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT). Dalším  pohonem je jednotka 1.6 T-GDI vyladěná na nejvyšší výkon 132 kW (180 k), která bude nabízena s šestistupňovou převodovkou iMT a pohonem předních kol nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT a pohonem všech kol. Mild-hybridní pohon 1.6 CRDi 48V o výkonu 100 kW (136 k) disponuje sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT a pohonem předních nebo všech kol. Zákazníci budou mít na výběr také plug-in hybridní verzi, a to v kombinaci s motorem 1.6 T-GDI o výkonu 265 k. Má být uvedena na trh v tomto roce.

K vyzkoušení jsme na necelý týden dostali mild-hybridní model s tlačítkovým automatem o výkonu 180 koní se svižným projevem a spotřebou mezi 8 až 10 litry podle stylu jízdy. Dojezd plně natankovaného vozu činil 560 km. A ještě cena – modelová řada začíná na velmi zajímavých 529 990 korunách.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru