Portfolio čtvrté generace modelu Octavia se rozrůstá. V modelu e-TEC je použita mild-hybridní technologie. Modely iV a sportovní verze RS iV využívají moderní plug-in hybridní pohon. Octavia G-TEC nabízí pohon na ekologický zemní plyn (CNG). Díky třem ekologickým variantám pohonu jsou tak u nového vozu výrazně sníženy emise CO₂.
Širokou nabídku nových alternativních pohonů nového vozu symbolizují zkratky iV, e-TEC a G-TEC. Vozy Octavia iV a RS iV s plug-in hybridním pohonem nabízí lokálně bezemisní jízdu s dojezdem v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. Je to také první vůz Škoda s označením e-TEC vybaveným mild-hybridní technologií. Benzinové motory TSI tak společně s 48V řemenovým startér-generátorem v kombinaci se 48V lithium-iontovým akumulátorem vytváří elektrifikovaný pohon. Model je nabízen také ve variantě G-TEC s ekologickým pohonem na zemní plyn, která díky čistšímu spalování produkuje přibližně o 25 % nižší emise CO₂ než provedení s benzinovým motorem.
Po vzoru modelu Superb iV přichází nová Octavia jako druhý model značky s plug‑in hybridním pohonem, a to ve dvou výkonových variantách. Model iV, který je kromě modelu Scout dostupný od výbavového stupně Ambition, nabízí točivý moment 350 Nm a celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Sportovní model RS iV nabízí točivý moment 400 Nm a celkový systémový výkon 180 kW (245 k). Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje RS iV v obou karosářských variantách z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Maximální rychlost činí 225 km/h. V pružném zrychlení z 80 na 120 km/h dokonce o 2,2 sekundy překonává svůj benzínový protějšek vybavený automatickou převodovkou DSG. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku. Oba vozy iV čtvrté generace jsou vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Volič automatické převodovky byl nahrazen novým systémem shift-by-wire. Objem zavazadlového prostoru verze liftback činí u obou vozů 450 l, objem zavazadlového prostoru verze kombi činí 490 l. Vůz RS iV má navíc speciální nastavení sportovního podvozku. Světlá výška vozů činí shodně 143 mm.
Pohon obou vozů iV zajišťuje kombinace benzinového motoru 1,4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotoru o výkonu 85 kW. Rozdílný maximální systémový výkon je dán jinak nastaveným softwarovým řízením obou modelů. Elektromotor vozu iV má stejný maximální výkon 85 kW jako elektromotor modelu Superb iV. V případě vozu Octavia iV se však jedná o novou vývojovou verzi. Třífázový elektromotor s permanentními magnety je integrovaný do šestistupňové automatické převodovky DSG a od spalovacího motoru je oddělen spojkou.
Obě varianty modelu iV mají trakční vysokonapěťovou lithium-iontovou baterii s kapacitou 37 Ah, respektive 13 kWh, která umožňuje lokálně bezemisní jízdu s dojezdem v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. Při čistě elektrické jízdě do rychlosti 50 km/h vytváří zvukový generátor E-noise zvuk, který upozorňuje chodce nebo cyklisty na blížící se vůz. Toto zařízení je umístěno pod pravým předním blatníkem.
Emise CO₂ činí kolem 30 g/km. Modely tak již splňují požadavky budoucí normy Euro 6d. Baterii lze pohodlně dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu. Přes 230V zásuvku trvá dobití z 0 % na 80 % kapacity baterie 3 h 45 min. Dobití z 0 % na 100 % kapacity trvá 5 h. Na wallboxu o výkonu 3,6 kW trvá dobití z 0 % na 80 % 2 h 33 min. Dobití z 0 % na 100 % kapacity trvá 3 h 33 min. Konektor nabíjení baterie se nachází pod krytkou v předním blatníku na straně řidiče. Kromě trakční baterie disponují oba modely iV i 12V baterií umístěnou v zavazadlovém prostoru. Tato baterie napájí nízkonapěťové palubní systémy.