Vítězství pro tým Toyota GAZOO Racing ve SPA

Tým TOYOTA GAZOO Racing v dramatickém a deštivém závodu Total 6 hodin ve Spa-Francorchamps světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC), který je šestým kolem závodní sezóny 2019-2020, opět naskočil na vítěznou vlnu ziskem prvního a druhého místa.

wec-2019-2020-rd-132race

Posádka vozu TS050 HYBRID č. 7 ve složení Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López překonala i maximální možný ‚handicap za úspěch‘ a ve světovém šampionátu, do jehož konce zbývají již jen dvě kola, zvýšila své vedení na 12 bodů.

Tým TOYOTA GAZOO Racing zároveň v rámci WEC dosáhl prvního vítězství od loňského prosince, kdy se konal závod v Bahrajnu. Vítězný vůz byl pod neustálým tlakem kolegů Sébastiena Buemiho, Kazukiho Nakadžimy a Brendona Hartleyho, střídajících se za volantem osmičky TS050 HYBRID. Ta dojela do cíle s odstupem 34,170 sekund. Tým se tedy již počtvrté během této sezóny umístil na prvním a druhém místě a současně navýšil své vedení v žebříčku týmů světového šampionátu na 42 bodů – druhý je nyní Rebellion, jehož vůz č. 1 dojel do cíle se ztrátou jednoho kola jako třetí.

I přes řadu slunečných dnů a vysokých teplot zhruba hodinu před startem zasáhlo počasí, pro jehož proměnlivost je Spa proslulé, a tak byly vozy kvůli silnému lijáku nuceny vyjíždět do závodu za safety carem.

Po obnovení akce v pátém kole zužitkovaly oba vozy TS050 HYBRID systém pohonu všech kol a okamžitě smazaly výhodu pole pozice jedničky týmu Rebellion, načež se vedení ujal Sébastien s osmičkou před Mikem za volantem vozu č. 7.

Za proměnlivých podmínek se pak osmička s předstihem jednoho kola při prvních zastávkách v boxech přibližně hodinu po odstartování závodu vydala do péče mechaniků a ponechala si mokré obutí Michelin, zatímco Mike s vozem č. 7 volil přezutí na gumy do sucha. Když byl opět krátce poté povolán do služby safety car kvůli nehodě vozu kategorie GT, bylo zřejmé, že za nových podmínek bude výhodou spíše obutí do sucha.

Sébastien se vzdal aktuálního vedení v závodu kvůli přezutí a za mávání zeleným praporkem byla na čele závodu sedmička následovaná vozem č. 8 týmu TOYOTA GAZOO Racing. V závěru druhé hodiny se však opět spustil déšť a oba vozy současně navštívily boxy kvůli přezouvání do mokra; sedmička s Kamuim za volantem v dané chvíli o minutu vedla před Brendonem s osmičkou; s odstupem další minuty byl na třetím místě Bykolles se čtyřkou.

Po zesílení deště byl opět povolán safety car, čímž se smazala výhoda vozu TS050 HYBRID č. 7. Tomu však vzápětí přálo štěstí, když Brendon ztratil přibližně půl minuty při výjezdu z boxů kvůli problému, který střídavě během závodu postihl oba vozy. Sedmička tak získala svůj předešlý náskok zpět.

Když závod vstoupil do poslední třetiny, konečně se objevilo slunce, a tak José s Kazukim mohli svůj úsek odjet na obutí do sucha. Poslední hodinu závodu otevíral safety car, kdy se Kazuki dostal těsně za Josého a mohl zahájit nelítostný duel před poslední zastávkou v boxech.

José si i za tvrdého tlaku udržel vedení a do boxů zajížděl o kolo později než sesterský vůz, obě skupiny mechaniků přitom obsloužily týmové monoposty prakticky v identickém čase. Volantu se na zbývajících 40 minut ujal Mike, zatímco Sébastien zůstal za volantem na druhém místě až do krátkého natankování před koncem závodu, jehož cílovou pásku projížděl 34,170 s po odmávání šachovnicovým praporkem.

Sezóna WEC již žije přípravami na největší závod roku – 24 hodin Le Mans – kdy se TOYOTA GAZOO Racing pokusí o třetí vítězství za sebou. Legendárního francouzského závodu ve dnech 19. a 20. září 2020 se vozy TS050 HYBRID zúčastní vůbec naposledy.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru