Porsche finalizuje trio sportovních vozů: na Coupé a Cabriolet navazuje třetí karosářské provedení nové generace modelu 911, které se nyní představuje jako 911 Targa 4, resp. 911 Targa 4S, v obou případech s pohonem všech kol. Odlišujícím prvkem provedení Targa je i nadále průkopnické plně automatické řešení střechy, které stejně jako původní legendární model Targa z roku 1965 používá typicky široký výztužný oblouk, odnímatelnou část střechy nad předními sedadly a zadní okno obepínající boky vozidla. Střechu lze pohodlně otevřít nebo zavřít za pouhých 19 sekund.
O pohon se stará třílitrový šestiválcový boxer s dvojitým přeplňováním: 911 Targa 4 nyní nabízí maximum výkonu 283 kW (385 koní) a s volitelně dodávaným paketem Sport Chrono sprintuje z nuly na 100 km/h za pouhé 4,2 sekundy – o desetinu rychleji než předtím. Pohonná jednotka pro verzi 911 Targa 4S se chlubí maximem výkonu 331 kW (450 koní), přičemž vůz se za stejných podmínek rozjede na 100 km/h již za 3,6 sekundy – o čtyři desetiny rychleji než předchůdce. Maximálka pro 911 Targa 4 činí 289 km/h (plus 2 km/h); verze 4S se dokáže rozjet až na 304 km/h (plus 3 km/h).
Oba sportovní vozy standardně používají osmistupňovou dvouspojkovou převodovku (PDK) a inteligentní systém pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM) ve prospěch maximálního potěšení za volantem. Provedení 911 Targa 4S lze na přání objednat s novým sedmistupňovým manuálním ústrojím, jehož součástí je i paket Sport Chrono. Nově nabízené technologie opět rozšiřují vlastnosti a funkce obou modelů 911; poprvé je k dispozici technologie Porsche InnoDrive, jejíž součástí je adaptivní tempomat. S vylepšenou funkcí Smartlift pro naprogramování světlé výšky lze zvýšit každodenní využitelnost vozidla.
Optimalizovaný pohon všech kol pro lepší držení stopy
Vylepšené výkonové schopnosti nových modelů s pohonem všech kol jdou ruku v ruce s dalším vývojem konstrukce pohonu přední nápravy. Jednotka spojky s diferenciálem je chlazená vodou a využívá zesílené spojkové lamely v zájmu vyšší odolnosti a maximálního zatížení. Zvýšením ovládacího krouticího momentu spojky se zlepšila přesnost nastavení i funkčnost doplňkového pohonu přední nápravy. Vylepšený pohon přední nápravy se systémem PTM (Porsche Traction Management) přispívá k ještě lepšímu držení stopy za všech jízdních podmínek.
Inovovaný podvozek pro větší pohodlí i bezpečnost
Součástí standardní výbavy nových modelů 911 Targa je elektronicky řízený systém PASM (Porsche Active Suspension Management) s proměnlivým účinkem tlumení. Uvedený systém automaticky uzpůsobuje charakteristiku tlumení ve smyslu jízdního pohodlí a ovladatelnosti podle konkrétní jízdní situace; nabízí dvě ručně nastavitelná mapování – Normal a Sport. Ve standardní výbavě provedení Targa 4S je i systém vektorování točivého momentu PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus), jehož součástí je elektronicky řízená uzávěrka zadního diferenciálu s plně variabilním rozdělováním točivého momentu; uvedený prvek je na přání k dispozici i pro verzi Targa 4. Podobně jako další modely Porsche 911 osmé generace jsou vozy Targa standardně vybaveny jízdním režimem Porsche Wet. Pokud senzory v podbězích předních kol zaznamenají znatelně mokrý povrch vozovky (větší množství vody odlétávající od pneumatik), v přístrojovém štítu před řidičem se zobrazí doporučení k ručnímu přepnutí na režim Wet. Odezva vozu se poté upraví podle aktuálních podmínek v zájmu maximální stability jízdy.
Vzor nové třídy sportovních vozů již od roku 1965
Porsche 911 Targa 2.0 z roku 1965 jako vůz zcela nového typu sehrálo roli průkopníka. Targa s demontovatelnou střechou, na trhu původně prezentovaná jako „bezpečný kabriolet s ochranným obloukem“, se brzy etablovala coby nezávislá koncepce a stala se opravdovou stylovou ikonou. Porsche prostřednictvím modelu 911 Targa až do současnosti spojuje dva světy: výhody jízdy v kabrioletu s nebem nad hlavou a každodenní pohodlí i bezpečnost kupé.