Cupra Formentor nabízí v neuvěřitelně dynamicky rostoucím segmentu crossoverů přednosti sportovního vozu s kvalitami SUV, přičemž vychází z tradic značky.
Model je pojmenován po nejkrásnějším a nejdivočejším mysu na španělském ostrově Mallorca, jenž je součástí Baleárských ostrovů. Formentor ztělesňuje svým pozoruhodným vnějším designem vysokovýkonného crossoveru veškeré atributy této lokality. Větrem ošlehané skály mysu inspirovaly tým designérů při tvarování bočních prolisů, z nichž vyzařuje dynamika a touha po pohybu. Dvoubarevná karoserie připomíná robustní terénní vozidlo, ale speciální vizuální efekty v designu modelu celkovou siluetu vozu odlehčují. Na rozdíl od zoceleného, drsného vzhledu tradičních SUV kombinuje nový model vlastnosti terénních vozů s kompaktností a sportovním duchem hatchbacku, avšak v atraktivním stylu kupé.
Cupra Formentor má vnější délku 4450 mm a vnější šířku 1839 mm. Vnější výška 1511 mm poskytuje všem cestujícím dostatečný prostor pro hlavu, zatímco rozvor náprav 2680 mm umožnil vytvořit prostor pro cestující na sedadlech vzadu a přispívá také k vynikající směrové stabilitě. Pro zavazadla je k dispozici prostor o objemu 450 litrů. Sportovní charakter vystupuje do popředí vizuálním důrazem na zadní část vozidla ve spojení s dlouhou kapotou motoru. Čistý design zvyšuje kvalitu exteriéru vozidla. Tento dojem zesilují zadní svítilny v celé šířce vozu, které významně přispívají k osobitému vzhledu zádě společně se standardními 19“ koly z lehké slitiny, dodávanými mimo jiné v odstínu mědi. Na sportovní jízdu jsou připraveny výkonné 18“ brzdy Brembo.
Model Cupra Formentor bude uveden na trh se dvěma vysokovýkonnými pohony. Na vrcholu nabídky bude stát přeplňovaný zážehový motor 2.0 TSI s nejvyšším výkonem 310 k (228 kW) a maximálním točivým momentem 400 Nm. Tento motor se bude dodávat ve spojení s pohonem všech kol 4Drive. Druhým je hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení, který je významným krokem na cestě k elektrifikaci, a to díky kombinaci zážehového motoru 1.4 TSI 150 k (110 kW), elektromotoru o výkonu 115 k (85 kW) a sady lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 13 kWh. Hybridní pohon dosahuje nejvyššího celkového výkonu 245 k (180 kW) a točivého momentu 400 N.m. S výhradně elektrickým pohonem lze na jedno nabití akumulátorů překonat vzdálenost cca 50 km.
Oba druhy pohonu využívají přednosti dvouspojkové převodovky DSG, která zajišťuje mimořádně rychlé a hladké řazení. Technologie „drive-by-wire“ propojuje páku voliče s převodovkou elektronicky, bez mechanického spojení.
První vozy budou předány zákazníkům ve čtvrtém čtvrtlení 2020.