Značka DS vstoupila na trh už podruhé ve své historii, tentokrát však se zcela jinou filozofií a pochopitelně i novými modely. Při svém comebacku je už zcela samostatná a nezávislá na mateřském Citroënu a nabízí prémiové služby. Jejím prvním sériovým modelem je DS 7 Crossback, který jsme si vybrali pro test se silnějším dieselovým motorem.
DS 7 Crossback je SUV střední třídy, které měří na délku 4,5 metru a v reálu působí mohutněji, než byste očekávali podle „papírových“ údajů. Jeho design se bez přehánění sošný, i když to v testované hnědo šedé barvě nevynikne tolik, jako v červené nebo ohnivě zlaté. Robustní přední maska s výraznou mřížkou a logem přímo navazuje na úzké světlomety složené z drobných svítilen, které se při každém nastartování či vypnutí motoru otáčejí, což působí velmi efektně. Světla pro denní svícení jsou svisle umístěna na bocích nárazníku a působí vizuálně trochu jako korálky nebo perličky. Krásná kola s červenými středy přitáhnou pozornost z boku, záď je už o poznání prozaičtější. Nicméně úzké světlomety spojené tenkou černou linkou nebo rozměrný difuzor rovněž upoutají zájem okolí.
Dá se čekat, že design osloví především ženy, případně kreativně či umělecky založené zákazníky, protože designových lahůdek najdeme spoustu i v interiéru. Především je to palubní deska potažená semišem, stejně tak středový panel a výplně dveří. Na vrcholu středového panelu trůní analogové hodiny, mistrovská hodinářská práce, navíc na otočném panelu, takže se až po nastartování překlopí do polohy, v níž je viditelný ciferník. Kosočtverec, tvar, který se všude venku i uvnitř opakuje, je použit i pro tlačítka na středovém tunelu, což je hodně nezvyklé, ale působivé. Displej multimédií je volně stojící, velký a v grafice najdeme zase prvek kosočtverců.
Řidič má před sebou v dobře odstíněné kapličce plně virtuální přístrojový displej, kde se zobrazují nejen údaje o jízdě a okamžitá rychlost, ale také dopravní značky a varování. Sedadla jsou široká a pohodlná, přesto nepostrádají boční vedení a nechybí ani výsuvný sedák pro větší pohodlí na dlouhých cestách. Sezení je vysoké a pro řidiče a spolujezdce je interiér dost kontaktní, což nemusí být každému příjemné, nicméně to vyvolává pocit těsného spojení s autem a řízením. Ovládání vám občas trochu zamotá hlavu, protože některá tlačítka jsou jinde, než byste je běžně hledali. Jako příklad – ovladače oken najdete na středovém panelu, spínač výstražných světel zase na spodním okraji displeje infotainmentu. Skvělý je dole zploštělý sportovní volant potažený perforovanou kůží. Na zadních sedadlech je prostoru dostatek, vyšší stavba karoserie zaručí i místo nad hlavou a zkrátka nepřijdou ani zavazadla, pro která je k dispozici kufr o objemu 555 litrů.
Pod kapotou můžete mít buď benzínový motor 1.6 PureTech ve dvou výkonových verzích 180 a 225 koní, nebo jeden ze dvou dieselů 1.5 BlueHDi (130 koní) a 2.0 BlueHDi (180 koní). Ten posledně jmenovaný jsme si vybrali do testu. Jedná se o osvědčený agregát z produkce PSA, u něhož se dá očekávat jak úsporný provoz, tak kultivovaný chod. Obojí se potvrdilo i v testovaném autě. Izolace kabiny je výtečná, takže o motoru téměř nevíte, chová se dobře i při pomalejší jízdě po městě, na dálnici mu nechybí akcelerace pro předjíždění. Spotřeba se během testu pohybovala kolem sedmi litrů, což je na dvoulitrový motor slušný výsledek. V kombinovaném provozu je udávaná tabulková hodnota 4,9 l/100 km.
V asistenčních systémech dostalo auto to nejlepší, co je aktuálně u automobilky k dispozici. Sada technologií, které dokážou auto v podstatě řídit samy, parkovací pilot, jež zaparkuje podélně i příčně bez ovládání volantu i pedálů, ale také nový systém Night Vision. Ten zaručuje lepší vidění ve tmě a tím také větší přehled o situaci na silnici. Infračervená kamera umístěná vpředu v masce chladiče objeví chodce či zvířata na silnici až do vzdálenosti 100 metrů. Řidič vidí scénu v infračerveném zobrazení na digitálním displeji ve voze (v ose řidiče), kde se zjištěná nebezpečí objeví nejprve žlutě a pak červeně orámovaná, podle stupně závažnosti a rizika.
Při vstupu na trh otevřela značka DS také speciální prodejní salon. DS Store nabízí unikátní atmosféru s dokonale sladěnými detaily jako je hudba, vůně, osvětlení nebo barevné ladění. Kromě toho mohou zákazníci využít exkluzivní program Only You prostřednictvím telefonu i mobilní aplikace, k dispozici bude i prémiová asistenční služba, která dokáže vyzvednout či dopravit vůz na uvedenou adresu.
Testovaný model:
DS 7 Crossback
motor: vznětový čtyřválec 1997 cm3
výkon: 130 kW/180 k při 3750 ot./min.
točivý moment: 400 Nm při 2000 ot./min.
rozměry: délka 4573 mm, šířka 1906 mm, výška 1625 mm
rozvor náprav: 2738 mm