Velký elegantní sedan navazující na modely DS 7 Crossback a DS 3 Crossback představuje vrchol nabídky mladé francouzské prémiové značky. Značka DS modelem DS 9 potvrzuje své know-how, styl, eleganci a technologickou vyspělost s ambicí prosadit se na celosvětových trzích.
DS 9 je dlouhá 493 cm a široká 185 cm, kola mají průměr 69 cm. Je tedy výraznější než jiné sedany této kategorie. Vůz je zkonstruován na nově přepracované platformě EMP2 s mimořádným rozchodem, z něhož prostorově těží zejména cestující na zadních sedadlech. Siluetu dotváří prudce klesající střecha na způsob fastbacku. Vůz přebírá klasické principy značky DS Automobiles, má expresivní přední část s maskou DS Wings a mřížkou chladiče vytvořenou pomocí parametrického designu, s trojrozměrným výbrusem, který jí dodává výrazný charakter a plastický reliéf. Na kapotě se poprvé objevuje i gilošovaný dekor „Clous de Paris“ ve tvaru šavle, který byl dosud používán jen v interiéru vozů DS.
Model DS z roku 1955 připomínají lišty ve tvaru kornoutků na okrajích střechy, které byly typickým znakem legendárního sedanu. Nyní byly upraveny a byla do nich zasazena nová boční obrysová světla, společně vytvářejí typický znak DS 9.
Plynulou elegantní siluetu podtrhuje linie vedoucí bez jakéhokoliv přerušení od masky chladiče přes kapotu, čelní sklo a střechu po zavazadlový prostor. Boky jsou hladké, táhnou se ladně od předních světlometů k zadním světlům. Vše podtrhují výsuvné kliky dveří v barvě karoserie a dvoubarevné provedení s černou střechou posilující sílu elegance.
I zezadu je patrná touha integrovat každý prvek do jednoho celku. Zadní blatníky, nárazník a kufr na sebe plynule navazují. Do vytvořené plochy jsou zasazena propracovaná zadní světla vytvářející díky kontrastu působivý trojrozměrný motiv šupin. Podtrhují je boční lišty ve tvaru šavlí vzdávající hold designovým prvkům velkých francouzských karosářů 30. let. Celkový vzhled zadní části umocňuje třetí mimořádně tenké brzdové světlo, které posiluje vizuální efekt zadního okna.
DS 9 bude nejprve nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tense tvořeným benzínovým turbo motorem PureTech a elektromotorem s celkovým výkonem 225 k, který dokáže díky baterii 11,9 kWh ujet 40–50 km (WLTP) v režimu s nulovými emisemi.
Elektromotor s osmistupňovou automatickou převodovkou může dosáhnout maximálního výkonu 80 kW (110 k) a 320 Nm. Používá se při rozjíždění, ke zvýšení akcelerace při jakékoli rychlosti a pro jízdu v režimu s nulovými emisemi až do 135 km/hod. Při nastartování se vždy automaticky spustí elektrický režim, doplněný hybridním režimem, který automaticky řídí jednotlivé druhy energie. Vůz jede ve 100% elektrickém režimu, ve 100% benzínovém režimu, nebo v režimu, který oba módy kombinuje, pokud to situace vyžaduje. Posádka si tohoto přechodu ani nepovšimne. Režim E-Tense Sport nabízí maximální kumulaci obou dostupných energií, s upraveným nastavením akceleračního pedálu, převodovky, řízení a řízeného odpružení. Zvyšuje potěšení z jízdy a dynamiku, to vše v naprostém klidu.
DS 9 používá systém rekuperace energie, který dobíjí baterii při zpomalení nebo ve fázi brzdění. Funkce E-Save navíc umožňuje zajistit rezervu energie v baterii, která umožňuje absolvovat část cesty v režimu nulových emisí (výběr z několika úrovní), například když řidič ví, že ho čeká vjezd do bezemisních zón v centru města. Baterii lze nabít za 1 hod 30 min pomocí palubní nabíječky o výkonu 7,4 kW zapojené přes standardně dodávaný kabel do domácí nebo veřejné nabíjecí stanice.