Mazda6 Wagon – Facelift na jedničku – test

Mazda6 je model u českých zákazníků dlouhodobě oblíbený. Přestože se musí potýkat s řadou konkurentů, navíc v segmentu, který má dlouhodobě klesající trend, obdivných pohledů pro červenou krasavici bylo víc, než jsme běžně zvyklí.

Mazda6 (1) velka

Červená barva pochopitelně přitahuje větší pozornost vždycky, u Mazdy6 to ale asi bude v něčem jiném. Její design je totiž opravdu povedený, navíc je dost nadčasový, což u japonských značek nebývá moc obvyklé. Aktuální generace se ale v roce 2012 nevydala cestou extrémních výstřelků a v pořadí vlastně již třetí facelift její vzhled jen lehce koriguje.

Změny zvenku poznáte hlavně u přední masky, která je upravená a má trojrozměrnou strukturu. Nově má výraznější chromovaný lem, který zasahuje až k zeštíhleným světlometům. Přední nárazník má sošnější tvary a zbavil se mlhovek, které jsou nyní umístěny u hlavních světel. Záď zaznamenala změny jen kosmetické, týkající se hlavně velikosti a uložení koncovek výfuku.

Citelnější proměnou prošel interiér. Palubní deska je štíhlejší, odlehčená, ve spodní části čalouněná a prošívaná. Středový panel je oproti předchůdci modernější, na vrcholku s volně stojícím displejem infotainmentu a ve spodní části s novými kruhovými ovladači klimatizace a tlačítkovou lištou. Upravený je vzhled přístrojů v kapličce, které nabízejí dobře čitelné údaje, lepší rozlišení a grafiku by si ale zasloužil i displej multimédií, celek by pak působil o poznání hodnotněji. Údaje si ale můžete nechat zobrazovat také na barevný head-up diplej, promítaný na přední sklo.

Mazda6 (3)

Sedadla řidiče a spolujezdce jsou široká a pohodlná, s měkkým čalouněním, snesla by ale výraznější boční vedení. V druhé řadě sedadel je dostatek místa, rovněž zavazadelník pojme slušných 522 litrů nákladu, po sklopení sedadel se zvětší až na 1648 l.

Mazda i nadále ponechává v nabídce jak benzínové, tak dieselové motory Skyactiv, takže máte na výběr zážehové agregáty 2 a 2,5 litru s výkony od 145 do 194 koní, nebo vznětový čtyřválec 2,2 l s výkonem 150 nebo 184 koní, oba mohou mít pohon 4×2 i 4×4 a pro oba je volitelný manuál i automat.

Pro auto, které by mělo hrát roli úsporného rodinného kombi, jsme zvolili základní diesel se šestistupňovou manuální převodovkou. Jeho zrychlení z nuly na stovku za 10,2 sekundy z něj sice nedělá trhače asfaltu, zato v ekonomickém provozu se osvědčil na jedničku. Spotřeba během testu 6,2 l/100 km v zimním období a s menším podílem dálnic je výborná. V kombinovaném provozu je pak udávaná spotřeba 4,5 l/100 km. Zásluhu na tom má použití systému se vstřikováním močoviny a další úpravy zaměřené na plnění emisních limitů. S nádrží o objemu 62 litrů tak na jedno natankování ujedete bez potíží 800 i více kilometrů.

Při modernizaci prošel úpravami také podvozek. Dostal nové tlumiče i pružiny, upravené je i řízení a brzdy. Šestka se ovládá výborně, byť ne tak zlehka, jako jiné vozy této velikosti. Řízení zkrátka čeká na vaše pokyny, což z Mazdy6 dělá skvělé řidičské auto a v dnešní době poloautonomní jízdy skoro specialitu. Svižné a přesné průjezdy zatáčkami vás budou bavit takřka neustále, přičemž se nemusíte trápit rozbitými českými okreskami. Podvozek dokáže díky úpravám vyžehlit skoro každou nerovnost, jeho již dříve diskutovanou vlastností je ale vyšší hlučnost, která se příliš nezměnila.

Mazda6 (2)

K dispozici je řada bezpečnostních prvků, které automobilka označuje jako i-Activsense. Najdete v ní od funkce adaptivního tempomatu a systému prevence čelního nárazu přes asistent dálkových světel a kontrolu jízdy v pruzích až po sledování mrtvého úhlu nebo asistent rozjezdu do kopce. Na head-up displej, který je součástí standardní výbavy, se vám také promítají důležité výstražné značky.

Testovaný model:

Mazda6 Wagon

motor:  vznětový čtyřválec 2191 cm3

výkon: 110 kW/150 k při 4500 ot./min.

točivý moment: 380 Nm při 1800 – 2600 ot./min.

rozměry:  délka 4805 mm, šířka 1840 mm, výška 1475 mm

rozvor náprav: 2750 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru