Již na začátku roku 2020 vyjede plug-in hybridní Grandland X Hybrid4 s pohonem všech kol, v dubnu 2020 se objeví atraktivní elektrická Corsa-e a prakticky souběžně se u prodejců značky zabydlí plug-in hybridní Grandland X s pohonem pouze předních kol.
Grandland X se tedy stává prvním Opelem, který se bude nabízet ve dvou hybridních verzích: Jako plnopohonový Grandland X Hybrid4 i jako model s pohonem pouze předních kol.
Přední kola plug-in hybridního Grandlandu X pohání turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 Turbo propojený s elektromotorem. Systémový výkon pohonu činí 165 kW/224 k, točivý moment vrcholí hodnotou 360 Nm. Předběžné hodnoty spotřeby a emisí CO2 dle WLTP: 1,5-1,4 l/100 km, 34-31 g/km. Předběžné hodnoty spotřeby a emisí CO2 dle NEDC: 1,7-1,5 l/100 km, 37-35 g/km. Čistě na elektřinu dokáže hybridní Grandland X ujet až 57 km (dle WLTP), resp. 60-65 km (dle NEDC).
Vysokou míru bezpečnosti garantuje celá řada standardně dodávaných systémů a asistentů, například varování před čelní kolizí s rozpoznáváním chodců, systém udržování v jízdním pruhu nebo zařízení pro sledování únavy řidiče. Řidič i jeho posádka jsou propojeni s okolím díky infotainmentu Navi 5.0 IntelliLink s velkým barevným displejem. Pro další zvýšení efektivity dostal hybridní Grandland X systém regenerativního brzdění, který při zpomalování dodává elektrickou energii do akumulátorů.
High-tech hybrid: Elektromotor a přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním
Pohonný systém plug-in hybridního Grandlandu X s pohonem předních kol sestává ze zážehového čtyřválce s přímým vstřikováním benzinu 1.6 Turbo o výkonu 133 kW/180 k a elektromotoru o výkonu 81 kW/110 k, který je napájen lithium-ionovou baterií 13,2 kWh. Elektromotor je propojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Spalovací motor pracuje převážně ve středních a vyšších rychlostech jízdy, v nízkých rychlostech je vůz poháněn primárně elektromotorem. Podle marketingových studií uskutečněných v Německu, neujede většina řidičů denně více než 50 km, takže majitelé hybridního Opelu Grandland X mohou většinou jezdit zcela bez emisí.
Hybridní Grandland X má tři jízdní režimy: Elektrický, hybridní a sportovní. Řidič tak může měnit charakteristiku vozu podle svých představ nebo jízdních podmínek. Například v režimu „Hybrid“ vůz sám rozhoduje o nejefektivnějším využití pohonu. Po volbě režimu „Elektro“ jede vůz pouze na elektrický pohon, což se hodí např. v bezemisních městských zónách. A režim „Sport“ kombinuje výkon spalovacího motoru i elektromotoru v zájmu dosažení maximální dynamiky jízdy. Hybridní Grandland X dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,9 sekundy a jeho maximální rychlost činí 225 km/h.
Baterie vozu lze dobíjet palubní nabíječkou o výkonu 3,7 kW, zásuvka je umístěna pod víčkem na druhé straně vozu, než je plnicí hrdlo benzinové nádrže. Baterie jsou uloženy v prostoru pod zadními sedadly, takže prakticky nenarušují prostor po cestující či zavazadla. Na přání se dodává silnější palubní nabíječka o výkonu 7,4 kW. Protože elektrická energie je levnější než benzin, lze při pravidelném dobíjení baterií a využívání elektrického pohonu zřetelně ušetřit. Čas pro dobití akumulátorů závisí na použité nabíječce – při trojfázovém dobíjení z běžné elektrické sítě nabíječkou o výkonu 7,4 kW se baterie hybridního Grandlandu X nabijí za méně než dvě hodiny.
Uvedení hybridního Grandlandu X je významným momentem elektrické ofenzivy automobilky Opel. První užitkový elektromobil značky – Vivaro-e – vyjede ještě v roce 2020. A elektromobily Combo Life, Combo Van a Zafira Life budou následovat v roce 2021. V horizontu roku 2024 chce mít Opel elektrickou variantu v každé své modelové řadě!