První generaci představila automobilka v roce 2010 a byla to velká revoluce. Kromě sportovního naladění dostala tato modelová řada také v té době průkopnický systém pro zabránění srážce s chodcem. Po osmi letech přichází nástupce, a to v čase, kdy se asistenční systémy blíží svými schopnostmi k autopilotovi. Je nové V60 zase revoluční nebo je to spíš evoluce?
Během inkriminované doby od první k druhé generaci S60 a V60 se u značky Volvo mnohé změnilo. Nová vlastnická struktura znamenala obměnu technologií, například konec používání některých fordovských řešení. Modelovou obrodu zahájilo už velké SUV XC90, automobilka pak pokračovala podle velikosti shora, a to od limuzíny S90 a kombi V90 přes XC60 k úplné novince XC40. Všechny tyto nové vozy byly úspěšné v hodnocení odborné i laické veřejnosti a získaly spoustu ocenění. U modelů S60 a V60 tak můžeme oprávněně očekávat stejně dobré výsledky.
V rámci nabídky značky se nejedná o nejprodávanější modely, protože vlna obliby SUV stále stoupá a limuzíny a kompaktní osobní auta zůstávají trochu stranou. Přesto existuje dost důvodů, proč bychom se měli na severské kombi střední třídy podívat víc zblízka. Především skvěle vypadá stejně jako jeho předchůdce.
Už není žádným tajemstvím, že Volvo se hodlá zcela zříct dieselových motorů, dokonce avizovaný sedan S60 už budou pohánět jen benzínové jednotky. Kombi ovšem ještě dostalo dva vznětové agregáty označované jako D4 a D3. Výkonnější D4 se 190 koňmi a točivým momentem 400 Nm jsme dostali k testu, trochu ho ale vylepšili ve sportovní divizi Polestar, takže mu přidali 10 koní a 40 Nm navíc. Řazení zajistila osmistupňová automatická převodovka, která reaguje rychle a logicky…
Celý článek najdete v novém čísle časopisu AutoforDrive – již brzy na novinových stáncích.